نسخه ادعای دخالت روسیه برای متوقف کردن نفتکشها توسط ایران "توهم" است

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر نسخه ادعای دخالت روسیه برای متوقف کردن نفتکش بریتانیایی توسط ایران "توهم" است
نسخه ادعای دخالت روسیه برای متوقف کردن نفتکش بریتانیایی توسط ایران توهم است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الکساندر شرین، معاون اول کمیته دفاعی دومای روسیه گفت که نسخه ای که در آن ادعا می شود روسیه در متوقف کردن نفتکش بریتانیایی توسط ایران دخالت داشته توهم است و از بی کفایتی منابع اطلاعاتی سخن می گوید.

به گزارش اسپوتنیک، الکساندر شرین، معاون اول کمیته دفاعی دومای روسیه گفت: نسخه ای که در آن ادعا می شود روسیه در متوقف کردن نفتکش بریتانیایی توسط ایران دخالت داشته توهم است و از بی کفایتی منابع اطلاعاتی سخن می گوید.

نشریه میرور با اشاره به منابع نامشخص نوشت: سرویس اطلاعاتی MI6 و مقر فرماندهی ارتباطات دولتی انگلیس GCHQ در حال بررسی نسخه ای هستند که روسیه ممکن است در متوقف کردن نفتکش Stena Impero که توسط ایران انجام شد دخالت داشته باشد.

MI6  پای تکنولوژی روسیه را در این جریان به میان کشیده است، زیرا گفته می شود روس ها از یک تکنولوژی فوق پیشرفته برای گمراه سازی سیگنال های GPS شناورها و کشانیدن آنها به نقاط نامشخص و ناخواسته بهره می برند؛ به این معنا که این تانکر احتمالا بر اساس سیگنال های دریافتی تصور می کرده که فاصله امنی با آب های داخلی ایران دارد.

این اقدام MI6 بعد از آن روی داد که ایران، اقدام به انتشار ویدئوی ضبط شده از لحظات منجر به توقیف این تانکر کرد و در آن کاماندوهای ایرانی که با ماسک صورت خود را پوشانده اند، روی عرشه این تانکر پیاده شدند.

در همین حال، فرمانده نیروی دریایی سلطنتی انگلستان درخواست کرده است که تمامی کشتی های این کشور که از مسیر تنگه هرمز عبور می کنند، به همراه کشتی های جنگی اسکورت شوند تا مانع از توقیف شناورهای بیشتر از سوی ایران شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала