ظریف: ترامپ نباید به دنبال توافق جدید با ایران باشد

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: ترامپ نباید به دنبال توافق جدید با ایران باشد
ظریف: ترامپ نباید به دنبال توافق جدید با ایران باشد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران معتقد است که آمریکا در صورت تمایل قادر به یافتن راه حل برد-برد با ایران است.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان که روز یکشنبه توسط این شبکه پخش شد اظهار داشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، نباید سعی کند تا معاهده هسته‌ای جدیدی با شرایط مطلوب واشنگتن با ایران منعقد کند، بلکه باید مجددا به میز مذاکره بازگردند و به تمامی معاهدات و موافقت‌نامه‌هایی که از سوی دولت‌های پیشین ایالات متحده به تصویب رسیده‌اند، پایبند باشد.

ظریف: بولتون زهر خود را متوجه انگلیس کرده است  - اسپوتنیک ایران
ظریف: بولتون زهر خود را متوجه انگلیس کرده است

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سوال که ترامپ از کمپین فشار حداکثری صحبت می‌کند، با توجه به مواضع وی و مواضع شما، امکان زیادی برای حل مسئله وجود ندارد. آیا راهکار جایگزین آبرومندی می‌توانید به کاخ سفید پیشنهاد کنید، گفت: من اطمینان دارم اگر آمریکا مایل به یافتن راه حلی جایگزین بود، می‌توانست آن را پیدا کند. من فکر می‌کنم در هر مذاکره‌ای باید شرایط برد-برد را پیدا کرد در غیر این صورت در شرایط باخت-باخت قرار می‌گیرد.

ظریف در پاسخ به اینکه چرا رئیس جمهور آمریکا از حمله تلافی جویانه به ایران در پی سرنگونی پهپاد این کشور، منصرف شد، اظهار داشت: خوب باید از خودش بپرسید، اما تحلیل من این است که در نهایت دور اندیشی و احتیاط غلبه یافت و به این نتیجه رسیدند که این عملیاتی محدود نخواهد بود.

پمپئو: شخصا با ظریف مذاکره خواهم کرد - اسپوتنیک ایران
پمپئو: شخصا با ظریف مذاکره خواهم کرد

این مقام عالیرتبه دستگاه دیپلماسی ایران همچنین به سوال مجری برنامه در خصوص اینکه ترامپ گفته حاضر است بدون هیچ شرطی با ایران مذاکره کند. چرا از این فرصت استفاده نمی‌کنید، تصریح کرد: چون که ما قبلا با امریکا مذاکره کرده ایم. برای هر حکومتی خارج از امریکا، مهم نیست چه کسی در کاخ سفید است، این موضوعی است که به مردم آمریکا مربوط است. برای بقیه جهان مسئله تعامل با دولت آمریکا است، ما با دولت امریکا که در آن زمان براساس قانون اساسی این کشور انتخاب شده است مذاکره کردیم و پس از آن رئیس جمهور ترامپ به عنوان رئیس جمهور منتخب روی کار آمد. در آمریکا انقلاب روی نداد بلکه تنها تغییر دموکراتیک دولت بود و این بدان معنا نیست که ما باید همه کار‌ها (مذاکرات) را دوباره انجام دهیم. تصور کنید اگر مردم مجبور باشند همه توافق‌ها با آمریکا  هر چهار سال، هر هشت سال، تجدید کنند. در این صورت روابط و تنظیمات معمول بین کشور‌ها ادامه نخواهد یافت.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала