تظاهرات در هنگ کنگ

© Photo / Shuja Official / Unsplashتظاهرات در هنگ کنگ
تظاهرات در هنگ کنگ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ده ها هزار نفر از مردم هنگ کنگ در اعتراض به قانون استرداد برای سومین بار در ماه‌های اخیر به خیابان‌ها آمدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از South China Morning Post، شرکت کنندگان در راهپیمایی علیه قانون استرداد از مسیر مشخص شده توسط مقامات هنگ کنگ خارج شده و به ساختمان اداری دولت مرکزی جمهوری خلق چین در منطقه ویژه اداری هنگ کنگ، تخم مرغ پرتاب کردند.

سرپیچی هنگ کنگ از اجرای دستور آمریکا - اسپوتنیک ایران
سرپیچی هنگ کنگ از اجرای دستور آمریکا

در روز یکشنبه، ده ها هزار تظاهر کننده در هنگ کنگ برای سومین تجمع اعتراضی در ماههای اخیر ساعت 15:30 به وقت محلی به پارک ویکتوریا رفتند. برای این اقدام با مقامات توافق شده بود، اما پلیس خواستار آن شد که مسیر راهپیمایی به دلایل امنیتی کوتاه تر شود. با این وجود، تظاهر کنندگان از مسیر توافق شده خارج شده و شروع به مسدود کردن جاده‌های اصلی شهر کردند.

بر طبق گزارش این روزنامه، ساعت 19:00 به وقت محلی جمعیت به ساختمان اداری رسید. برخی از معترضان به ساختمان تخم مرغ خام پرتاب کردند و روی لنز دوربین‌های نظارتی رنگ زدند و همچنین دید دوربین‌های افسرانی که از طریق پنجره‌ها اقدام به فیلم گرفتن از خیابان می‌کردند، کور کردند.

اعتراضات گسترده در هنگ کنگ در اوایل ماه ژوئن به دلیل در نظر گرفتن اصلاحات مربوط به قانون استرداد آغاز شد که اگر تصویب شود، به هنگ کنگ اجازه خواهد داد تا مظنونین را به حوزه های قضایی که شامل توافقنامه استرداد نمی‌شوند مانند تایوان، ماکائو و سرزمین اصلی چین مسترد کند. پلیس در جریان نخستین اعتراض در 12 ژوئن، با معترضان درگیر شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала