جزئیات تازه توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه + ویدئو

© Sputnik / Shiva Abshenasجزئیات تازه توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه
جزئیات تازه توقیف نفتکش انگلیسی توسط سپاه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی سپاه پاسداران ایران جزئیات تازه از نحوه توقیف نفتکش انگلیسی را تشریح نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم» سخنگو و مسئول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی جزئیات تازه از نحوه توقیف نفتکش انگلیسی در روز 19 ژوئیه در تنگه هرمز را تشریح نمود. وی افزود:« نفتکش انگلیسی Stena Impero  تحت اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی که با بی‌توجهی به قوانین و مقررات دریایی و در مسیر معکوس در حال ورود به تنگه هرمز و برخورد احتمالی با کشتی‌های دیگر قرار داشت، با درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش و به جای حرکت به سمت ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که پس از بی توجهی به هشدارها و تذکرات یگان دریایی سپاه و حتی مقاومت و نیز دخالت  ناوچه جنگی نیروی دریایی سلطنتی انگلستان و به پرواز در آوردن 2 فروند بالگرد و تلاش برای بازداشتن تکاوران دریایی سپاه از اجرای مأموریت خود ، با قاطعیت و سرعت عمل نیروهای خودی متوقف و جهت بررسی ها و اقدامات لازم قانونی به لنگرگاه ساحلی هدایت شد.نفتکش توقیف شده انگلیسی هم اکنون در اختیار سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان است  و سیر مراحل رسیدگی قانونی و قضایی در جریان است.

​سپاه پاسداران همچنین فیلمی از توقیف نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز منتشر کرد. بر اساس این فیلم گروهی از تکاروان دریایی سپاه توسط یک فروند بالگرد Mi-17 و با پشتیبانی یگان‌های شناوری در این نفتکش پیاده شده و آن ورا توقیف کرده‌اند.

کاخ سفید نیز با انتشار بیانیه ای با اشاره به توقیف نفتکش بریتانیایی توسط ایران در تنگه هرمز، این اقدام ایران را تشدید خشنونت خواند

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала