ایران سرنگونی پهپاد خود را تکذیب کرد

© Fotolia / Curioso Photographyدرخواست ایران از کره جنوبی
درخواست ایران از کره جنوبی  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ارشد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، ادعای روز گذشته رئیس جمهور آمریکا را در خصوص سرنگونی پهباد ایرانی تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ پاسدار ابوالفضل شکارچی اعلام کرد بر خلاف ادعای واهی و برخاسته از توهم ترامپ رئیس جمهور رژیم آمریکا، تمامی پهپادهای متعلق به جمهوری اسلامی ایران در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر رئیس جمهور آمریکا پس از انجام ماموریت شناسایی و کنترل برنامه ریزی شده به سلامت به پایگاههای خود بازگشته اند و هیچ گونه گزارشی دال بر مقابله عملیاتی ناو یواس‌اس باکسر آمریکایی گزارش نشده است.

سردار شکارچی اینگونه اظهارات  رییس جمهور امریکا را در راستای ایجاد التهاب و ناامن سازی منطقه مهم خلیج فارس و آبراه استراتژیک تنگه هرمز تلقی کرد و اظهار داشت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران همواره با هوشیاری کامل و بر طبق موازین بین المللی، ماموریت قانونی حراست، کنترل و مراقبت از امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را وظیفه قانونی خود می دانند.

پیشتر سید عباس عراقچی، معاون وزیر خارجه ایران نیز اعلام کرد تهران هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه در هیچ جای دیگر از دست نداده است.

​ عراقچی ضمن تفسیر بیانیه دونالد ترامپ درباره سرنگونی یک پهپاد ایرانی در تنگه هرمز توسط نیروی دریایی ایالات متحده در توییتر نوشت:" ما هیچ پهپادی را نه در تنگه هرمز و نه در هیچ جای دیگر از دست نداده ایم. نگرانیم که نیروهای آمریکا پهپاد آمریکایی را به اشتباه ساقط کرده باشند!"

قبل از آن  دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود  که کشتی جنگی نیروی دریایی آمریکا پهپاد ایرانی را در تنگه هرمز نابود کرد.

رئیس جمهور آمریکا متذکر شد که پهپاد در حدود 900 متری از کشتی آمریکایی در تنگه هرمز پرواز می کرد. به گفته وی پهپاد امنیت کشتی آمریکایی را به خطر می انداخت. ترامپ دیگر کشورها را فراخواند از کشتی های خود محافظت بکنند.

ترامپ افزود:«این آخرین اقدام ایران در بین اقدامات تحریک آمیز و خصمانه زیاد ایران علیه کشتی هایی است که در آبهای بین المللی قرار دارند. آمریکا حق دفاع از پرسنل، منافع و تأسیسات خود را محفوظ می دارد».

در اعلامیه کتبی جاناتان هافمن سخنگوی رسمی وزارت دفاع آمریکا آمده است که این حادثه در ساعت 10.00 به وقت محلی رخ داد. باکسر در آبهای بین‌المللی در حال شناوری بود. پهپاد در فاصله خطرناکی به «باکسر» نزدیک شد. کشتی به حالت دفاعی درآمد و برای تأمین امنیت کشتی و خدمه خود دست به عملیات دفاعی علیه پهپاد زد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала