واکنش بریتانیا به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniواکنش بریتانیا به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران
واکنش بریتانیا به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خارجه بریتانیا با انتشار بیانیه ای به توقیف شدن یک نفتکش خارجی توسط ایران در خلیج فارس واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افکارنیوز، وزارت خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره نفتکشی که در نزدیکی سواحل ایران توقیف شده، به دست آورد.

توقف کشتی های حامل بار برای ایران به‌دلیل تحریم‌ها  - اسپوتنیک ایران
سپاه پاسداران ایران از توقیف یک نفتکش خارجی در خلیج فارس خبر داد

در بیانیه وزارت خارجه انگلیس که پس از اعلام خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران منتشر شده، آمده؛ پیرو انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج فارس، در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.

در این بیانیه همچنین آمده؛ همچنان به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.

این واکنش لندن به بیانیه‌ای است که ساعتی پیش از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در ارتباط با توقیف یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق منتشر شد.

شایان ذکر است که روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با انتشار در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته در روز یکشنبه مورخ 23 / 4 / 98 گشت های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی های خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود را پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی ،در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала