واکنش آمریکا به توقیف نفتکش توسط ایران

© Depositphotos.com / Teamtimeوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا از ایران می‌خواهد فورا نفتکش توقیف شده در خلیج فارس را آزاد کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری «رویتر»،  مقامات آمریکا از ایران خواستند فورا کشتی خارجی که توسط نیروهای سپاه پاسداران توقیف شد و گویا در حال حمل سوخت قاچاق بود و خدمه آن آزاد شوند.

در اعلامیه  منتشره مورگن ارتگوس رئیس سرویس مطبوعاتی وزارت امورخارجه آمریکا آمده است:«ایران باید به اقدامات مخرب خود پایان بدهد و فورا کشتی گویا تصرف شده با خدمه آن را آزاد کند».

سپاه پاسداران نیز از سوی وزارت امورخارجه آمریکا به دلیل ادامه تعقیب کشتی ها و نقض امنیت کشتیرانی  در منطقه تنگه هرمز محکوم شده است».

واکنش بریتانیا به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران - اسپوتنیک ایران
واکنش بریتانیا به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران

 گشت‌های شناور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ، کشتی خارجی ‌حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق را در جنوب جزیره لارک در خلیج فارس توقیف کردند.

روابط عمومی منطقه یکم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان یافته در روز یکشنبه 14 ماه ژوئیه گشت های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی های خارجی در اقدامی غافلگیر کننده این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود را پس از هماهنگی و حکم مراجع قضایی ،در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.

در این اطلاعیه افزوده شده است: این کشتی که ظرفیت حمل 2 میلیون لیتر سوخت را دارد با 12 خدمه خارجی در حال عزیمت  برای تحویل سوخت قاچاق دریافتی از لنج های ایرانی به کشتی های بیگانه در مناطق دور تر بود که با هوشمندی رزمندگان نیروی دریایی سپاه ناکام ماند.

چند روز پيش به گزارش خبرگزاري آسوشيتدپرس تانکر «ریاح» که درامارات متحده عربی ثبت شده است در زمان عبورش از تنگه هرمز مسیرش را به سمت ایران تغییر داده و سپس از ارسال اطلاعات مربوط به محل خود خودداری نمود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала