فشار شدید آمریکا بر آرژانتین در مسئله حزب الله

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود
پمپئو نخواست مشاور ترامپ شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مائوریسیو ماکری، رئیس جمهور آرژانتین در چارچوب بازدید مایک پومپئو، رئیس جمهور آمریکا از این کشور و به مناسبت 25 ـ مین سالگرد حمله تروریستی سال 1994 در بوینس آیرس فهرست سازمان های تروریستی را تدوین کرده و نام حزب الله لبنان را در آن گنجاند.

به گزارش اسپوتنیک، حزب الله به دست داشتن در حمله تروریستی سال 1994 متهم شده است. کارشناسان معتقدند قراردادن حزب الله لبنان در فهرست جدید برای دلجویی از محافل هوادار اسرائیل انجام شده و به منزله عقب نشینی در مقابل تقاضاهای آمریکا است.

رائول کولمان، روزنامه نگار و کارشناس آرژانتینی در مصاحبه با Sputnik Mundo گفت:" 25 سال گذشته اما تاثیر ژئوپاتیک بر تحقیقات درباره دلایل حمله تروریستی سال 1994 هنوز شدید است. آمریکا فشار شدید بر آرژانتین وارد می سازد تا بوئنس آیرس   حزب الله را سازمان تروریستی اعلام کند. همچنین اعتبار بزرگ اعطا شده به آرژانتین که برای صندوق بین المللی پول رکورد است، نقش خود را ایفا کرده است".

روزنامه نگار آرژانتینی ضمن اشاره به نکات مبهم در تحقیقات درباره این حمله تروریستی می گوید:" از جمله بازپرسان تا به حال نتوانسته اند به سوالات  اولیه ای همچون اینکه مواد منفجره از کجا آورده شده، وانت حامل بمب در کجا قرار داشته ، آیا تروریست انتحاری تنها بوده ، هویت وی و چگونگی ورود وی به آرژانتین، تابعیت وی و محل سکونتش و غیره پاسخ دهند".

قضات و دادستان هایی که درباره حمله تروریستی در بوینس آیرس تحقیقات کرده اند، بر اساس اطلاعات دریافتی از آمریکا و اسرائیل،  حزب الله لبنان و دولت ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کرده اند اما هم حزب الله و هم تهران این اتهامات را به شدت رد کرده اند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала