توضیحات همتی درباره تحولات اخیر بازار ارز

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توضیحات همتی درباره تحولات اخیر بازار ارز
توضیحات همتی درباره تحولات اخیر بازار ارز  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس بانک مرکزی ایران در خصوص تحولات اخیر بازار ارز در این کشور و تحلیل‌های موجود نکاتی را ارائه نمود.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالناصر همتی، رئیس بانک مرکزی ایران در یادداشتی در حساب اینستاگرامی خود نکاتی را در خصوص تحولات اخیر بازار ارز و تحلیل‌هایی که در خصوص آن ارائه می شود، بیان نمود.

همتی در این یادداشت نوشت:

۱- بارها تاکید کرده ام نرخ ارز در کنار سایر متغییرهای کلان اقتصادی از عوامل موثر بر عرضه و تقاضا و شرایط اقتصادی حاکم بر بازار پیروی می کند و بانک مرکزی در چارچوب این شرایط و قواعد اقتصادی بازار ارز را مدیریت می کند. اقداماتی نظیر سامان دهی گردش ریال، مدیریت تقاضا و تقویت طرف عرضه در یک سال گذشته برای این مقصود بوده است.

۲- عوامل و اخبار سیاسی و نا اطمینانی های ناشی از آن بعضاً موجب نوساناتی در نرخ ارز می شود که با عوامل بنیادی اقتصادی ارتباط چندانی ندارد و لذا همواره تاکید کرده ام، مردم عزیز به ریسک بالای این بازار توجه نموده و با احتیاط کامل با این بازار برخورد کنند.

۳- همانگونه که اطلاعات ترازنامه بانک مرکزی سال ۹۷ نشان داده است، علیرغم تمام مشکلات، بانک مرکزی سیاست پولی خود را، تا حد توان، در جهت کنترل انتشار شوک ارزی به متغییرهای پولی بکار بست. این مهم نقش کلیدی در تحولات بازار ارزی بازی کرده است

۴- اظهارات کارشناسان و برخی مسئولین محترم در مورد بازار و روند نرخ و آینده بازار ارز، نظر و تحلیل شخصی انهاست و لزوماً دیدگاهها و نظرات بانک مرکزی نیست.

۵- هدف اولیه بانک مرکزی، بهبود هر چه بیشتر متغیرهای اقتصادی، ثبات بخشی و تشویق فعالیتهای مولد و اطمینان بخش به فعالین اقتصادی و تامین پایدار و مطمئن نیازهای ارزی کشور است.






View this post on Instagram

A post shared by عبدالناصر همتی (@abdolnaser_hemmati) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала