ایران: درخواست کمک یک نفتکش خارجی را اجابت کردیم

اشتراک
سخنگوی وزارت امورخارجه از کمک به یک نفتکش خارجی که به دلیل نقص فنی در خلیج فارس، خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امورخارجه از کمک به یک نفتکش خارجی که به دلیل نقص فنی در خلیج فارس، خبر داد. 

انفجار در تانکر نفتکش ایرانی در آبهای چین - اسپوتنیک ایران
انفجار در تانکر نفتکش ایرانی در آبهای چین

در این راستا، سید عباس موسوی گفت: همچنان در حال ارائه کمک فنی مناسب به آن هستیم

سید عباس موسوی سه شنبه شب با اعلام این خبر افزود: یک نفتکش خارجی به دلیل نقص فنی در خلیج فارس دچار مشکل شد که طبق مقررات بین‌المللی نیروهای ایرانی پس از دریافت درخواست کمک به سوی آن رفته و توسط یدک‌کش به سمت آب‌های ایران کشیده شده تا تعمیرات لازم روی آن صورت پذیرد.

یادآور می شود روز پنج شنبه 13 ماه ژوئن، دو تانکر نفتی آلتر فرانت و کوکوکا کاریجیس در دریای عمان مورد حمله قرار گرفتند. بر اساس برخی اطلاعات، حمله یک اژدر موجب این انفجار و آتش سوزی شده است. با این حال، هیچ تایید رسمی در خصوص علت این حادثه وجود ندارد. تمام اعضای خدمه کشتی های آسیب دیده پس از نجات به بندر جاسک ایران انتقال یافتند. ایالت متحده آمریکا، ایران را مسئول حمله به تانکرهای نفتی در خلیج عمان می داند، کشورهای بریتانیا و عربستان سعودی نیز با آمریکا در این خصوص هم عقیده هستند. در عین حال، وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را خلاف واقعیت می داند. پس از گذشت چند هفته، آمریکا ایران را به ربودن یک کشتی اماراتی در آبهای خلیج فارس متهم نمود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала