فرود دهمین هواپیمای حامل اس-400 در ترکیه

© AFP 2023 / Turkish Defence Ministryفرود دهمین هواپیمای حامل اس-400 در ترکیه
فرود دهمین هواپیمای حامل اس-400 در ترکیه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت دفاع ترکیه، فرود دهمین هواپیمای حامل سیستم پدافند هوایی «اس-400» روسیه را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، انتقال تجهیزات سامانه دفاع موشکی «اس-400» روسیه بر طبق برنامه ادامه دارد. در چارچوب این برنامه، دهمین هواپیما در پایگاه هوایی «مرتد» فرود آمد. هنوز مشخص نشده است که چند هواپیما برای رساندن تجهیزات سامانه «اس-400» به ترکیه لازم خواهد بود.

​دسامبر سال 2017 ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس- 400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است و 55 درصد آن بصورت وام روسیه به ترکیه پرداخت می‌شود.

در خصوص تحویل سامانه «اس-400» روسیه به ترکیه،  سناتورهای آمریکا از رئیس جمهور آمریکا خواستند تحریم ها به طور کامل براساس قانون اعمال شود. همچنین عرضه جنگنده های اف - 35 را تا زمان نامشخص و حضور ترکیه در برنامه اف - 35 متوقف شود.

سناتورهای آمریکایی، خرید سامانه روسی اس- 400 توسط ترکیه را پیامی هشدار دهنده و تهدیدی برای برنامه اف - 35 خواندند. همچنین اشاره کردند که ترکیه یک شریک مهم در ناتو محسوب می شود و ما امیدواریم روابط استراتژیک آمریکا و ترکیه به سردی کشیده نشود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала