خیابانی به نام «مسکو» در تهران؟

© Sputnik / ААمرکز اسناد فرهنگی آسیا در ایران منحل شد
مرکز اسناد فرهنگی آسیا در ایران منحل شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پانصد و هجده سال از روابط رسمی دو کشور ایران و روسیه می‌گذرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، روابط دو کشور ایران و روسیه از تمام جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در بهترین حالت ممکن قرار دارد. پیشینه عمیق مناسبات دو کشور و ملت ایرانی و روس ایجاب می‌کند این مناسبات از روابط تاکتیکی به استراتژیک ارتقا یابد. هر آنچه ایران و روسیه بر عمق روابط خود بیفزایند، قدرت سوم جای خود را در تأثیرگذاری بر آن به طور کامل از دست خواهد داد که این امر موجب تحولات ویژه‌ای در منطقه خاورمیانه و قفقاز خواهد شد.

پیشینه عمیق حضور ایران در کمربند تاریخی قفقاز و مراودات متعدد تجاری و فرهنگی با ملت منطقه خود گویای این مهم است. لذا می‌توان در راستای عملیاتی کردن برنامه‌های فرهنگی و تفاهم‌نامه‌های دو جانبه همانند خواهر خواندگی میان شهرهای تهران و مسکو که در گذشته به ثبت رسیده برای شناخت بهتر مردم از ظرفیت‌های مختلف روسیه و عمل متقابل آن در فدراسیون روسیه، نام یکی از خیابان‌های شهر تهران را به نام «مسکو» انتخاب و نامگذاری نمائیم. ساخت موسیقی‌های ترکیبی فارسی و روسی نمونه‌هایی از اقدامات فرهنگی برای شناخت دو ملت از یکدیگر و تعمیق علایق طرفین به مباحث فرهنگی هم خواهد شد.

اکنون که ایران وارد گام‌های عملیاتی فعال کردن منطقه آزاد تجاری اوراسیا، در شمال کشور شده است، می‌تواند همزمان و گام به گام مناسبات فرهنگی خود را با این همسایه شمالی و شرق دوست بیش از گذشته با اقدامات فرهنگی و رسانه‌ای توسعه دهد.در این بین نقش نخبگان دو کشور در معرفی ظرفیت‌های طرفین به ملت‌های یکدیگر اهمیت ویژه‌ای دارد و ضروری است در این عرصه نیز اقدامات لازم توسط فعالان این عرصه صورت پذیرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала