اردوغان اس-400 را قویترین سامانه دفاع هوایی در جهان نامید

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر اردوغان اس-400 را قویترین سامانه دفاع هوایی در جهان نامید
اردوغان اس-400 را قویترین سامانه دفاع هوایی در جهان نامید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت که آنکارا بر روی حرف خود ایستاد و از مسکو قدرتمند ترین سیستم دفاع موشکی جهان را دریافت کرد.

به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفت که آنکارا بر روی حرف خود ایستاد و از مسکو قدرتمند ترین سیستم دفاع موشکی جهان را دریافت کرد.

وی گقت: "هشت هواپيما وارد شدند و بقيه نيز وارد خواهند شد. آنها در مورد آن چه گفتند؟ ما نمی توانیم بخریم خریدیم؟ بله در آوریل 2020 این سیستم ها به طور کامل نصب خواهند شد. ما، ترک ها، بر روی حرف خود می مانیم. اس-400 قوی ترین سیستم دفاعی جهان است و من امیدوارم که ما آن را با روسیه مشترکا تولید کنیم."

پیشتر، وزارت دفاع ترکیه اعلام کرد که مراحل آغاز تحویل اس-400 به کشور در حال انجام شدن است. بعدا این خبر توسط سرویس فدرال در همکاری نظامی و فنی تایید شد.

​دسامبر سال 2017 ترکیه اعلام کرد قرارداد خرید دو فروند سامانه اس- 400 از روسیه را به ارزش دو میلیارد دلار نهایی کرده است. بر اساس مفاد قرارداد، 45 درصد هزینه را ترکیه به صورت نقد می‌پردازد (که بخشی از آن را پیش پرداخت کرده است) و 55 درصد آن بصورت وام روسیه به به ترکیه پرداخت می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала