شرایط ایران برای آغاز مذاکره با آمریکا

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / شرایط ایران برای آغاز مذاکره با آمریکا
شرایط ایران برای آغاز مذاکره با آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از شروط این کشور برای مذاکره با آمریکا خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام کرد اگرآمریکا تحریم های این کشور علیه ایران را لغو کند و به برجام بازگردد، در این صورت تهران آماده مذاکره با واشنگتن خواهد بود.

ظریف: اروپا برای حفظ برجام حاضر به سرمایه گذاری نشده است - اسپوتنیک ایران
ظریف: اروپا حاضر به سرمایه گذاری برای حفظ برجام نشده است

رئیس جمهور ایران افزود: ما همواره به گفتگو اعتقاد داشته ایم، اگر آنها (آمریکا) تحریم ها را لغو کند، فشارهای اقتصادی را متوقف کند و به برجام بازگردد، ما همین امروز و هر مکانی آماده گفتگو و مذاکره با آمریکا هستیم.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایران درباره پیام مقامات ایران گفت: این همان پیشنهادی است که پیش از این به باراک اوباما، رئیس جمهور سابق و جان کری، وزیر خارجه سابق آمریکا ارائه شده بود.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با واشنگتن پست افزود: البته رئیس جمهور آمریکا تصمیم گیرنده نهایی است، اما این مسیر دولت پیشین آمریکا است که منجر به توافقی شد که دولت، دونالد ترامپ و من آنرا یک فاجعه می دانیم.  

روابط ایران و آمریکا پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала