تأثیر تشنج روابط ایران-آمریکا بر کشورهای عربی

© AP Photo / Kamran Jebreili امارات
 امارات - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشدید تشنج در روابط ایران و آمریکا تا چه حد می تواند کشورهای عربی را تحت تأثیر قرار بدهد؟

به گزارش اسپوتنیک، صابر انبری کارشناس سیاسی از ایران در گفتگو با اسپوتنیک اظهار داشت که امارات متحده عربی تا حدی به دلیل روابط پرتنش بین آمریکا و ایران، نیروهای خود را از یمن خارج کرد.

او در ادامه گفت:«مهمترین دلیل خروج نیروهای امارات از یمن، موقعیت نظامی در آن کشور است. حوثی ها حملات شدیدتری به انجام می‌رسانند و توانسته‌اند ضربات موشکی به عربستان وارد آورند.  ائتلاف نتوانست به اهداف مورد نظر خود برسد. روابط عربستان و امارات نیز متشنج است.

احتمالا تشنج در مناسبات آمریکا و ایران بر تصمیم امارات متحده عربی در خروج نیروهایش از یمن تأثیر گذاشته است. امارات نگران متشنج شدن احتمالی روابط آمریکا-ایران در آینده نزدیک است. اگر این اتفاق رخ بدهد، آنها با تلفات زیادی روبرو خواهند شد. امارات بشکلی از تحریم های ضد ایرانی حمایت کرده و امارات متحد آمریکاست. اگر تهران جنگ با واشنگتن را شروع کند، متحدان آمریکا در منطقه نیز تحت ضربه قرار خواهند گرفت.

البته بدون تردید در صورت تشدید اوضاع در منطقه، عربستان سعودی بیش از دیگر کشورها تحت ضربه قرار خواهد گرفت. بهرحال این امر تمام کشورهای عربی را دربرخواهد گرفت. متحدان آمریکا علیه متحدان ایران وارد عمل خواهند شد. در این مقابله عراق، سوریه و یمن شرکت خواهند داشت».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала