خودداری ترامپ از تعیین سهمیه برای تولید اورانیوم در امریکا

© Sputnik / Ruslan Krivobok  /  مراجعه به بانک تصاویر خودداری ترامپ از تعیین سهمیه برای تولید اورانیوم در امریکا
خودداری ترامپ از تعیین سهمیه برای تولید اورانیوم در امریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا از تعیین سهمیه برای تولید اورانیوم در خاک ایالات متحده امتناع ورزید.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با امضای یادداشتی،  سهمیه بندی تولید اورانیوم در  قلمرو امریکا را نپذیرفت. 

در یادداشت ذکر شده که رئیس جمهور ایالات متحده امریکا با وزیر تجارت این کشور که پس از تحقیقات نتیجه گرفت که واردات اورانیوم امنیت ملی امریکا را تهدید می کند به توافق نرسید. با این حال ترامپ گفت که نتیجه‌گیری وزارت تجارت باعث "نگرانی زیاد " وی شده است.

رویترزخاطر نشان می سازد که در این راستا، دونالد ترامپ خواستار «تجزیه و تحلیل جامع تر تمام جوانب مربوط به امنیت ملی امریکا در تمام موارد زنجیره تامین سوخت هسته ای» ایالات متحده شد. این تجزیه و تحلیل، که 90 روز طول می کشد، به چندین سازمان مربوطه فدرال ایالات متحده سپرده شد.

سهم اورانیوم داخلی در سوخت راکتورهای هسته ای غیر نظامی در ایالات متحده، طبق اطلاعات سال 2017، تنها 7 درصد بود و بقیه آن تاکنون از خارج وارد می شود. طبق گزارش وزارت تجارت ایالات متحده، دو سال پیش، کانادا با (25 درصد) در صدر فهرست صادر کنندگان مواد سوخت راکتورهای غیر هسته‌ای،قرار داشت، سپس به ترتیب کشور های قزاقستان (24 درصد)، استرالیا (20 درصد)، روسیه (14 درصد) و ازبکستان (4 درصد) قرار داشتند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала