هواوی روش آشتی با امریکا را پیدا کرد

© Sputnik / Алехандро Мартинез Велез /  مراجعه به بانک تصاویر هواوی روش آشتی با امریکا را پیدا کرد
هواوی روش آشتی با امریکا را پیدا کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هواوی، شرکت چینی تولید کننده تلفن های هوشمند آماده امضای توافقنامه امتناع از استفاده از آسیب پذیری های کارخانه ای (بکدورها) برای دسترسی به اطلاعات کاربران است.

به گزارش اسپوتنیک، لیانگ هوا، یکی از رهبران شرکت هواوی، ضمن بیان این مطلب خاطرنشان ساخت :" در چین هیچگونه موازین قانونی وجود ندارد که از شرکت ها تقاضا  کند اطلاعات جاسوسی جمع آوری کنند".

وی همچنین اطمینان داد که در همه کشورهایی که در آنجا شعب و نمایندگی های هواوی دایر شده، آنها مطابق با قوانین محلی  فعالیت می کنند.

قبلاً متهم شدن هواوی به جمع اوری اطلاعات محرمانه کاربران و تحویل آنها به دولت چین باعث اعمال تحریم هایی علیه این شرکت چینی طبق دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا  شده بود. وی در اواسط ماه مه هواوی را در لیست سیاه قرار داده و همکاری کارآفرینان امریکایی را با این شرکت ممنوع کرده بود.

به دنبال آن گوگل اعلام کرد تحویل نرم افزارهای خود به هواوی را متوقف می کند. دیرتر تا اواسط اوت به این شرکت چینی مهلت دادند تا مسائل موجود را حل و فصل کند . ترامپ در اجلاس گروه بیست اعلام کرد احتمالاً تحریم ها علیه هواوی برداشته شده و این شرکت اجازه خریداری محصولات امریکا را دریافت خواهد کرد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала