بزرگترین تولید کننده فرآورده های نفتی ترکیه، واردات نفت ایران را متوقف نمود

© Flickr / tinou bao نظرسنجی: حدود 90 در صد مردم ترکیه آمریکا را متحد کشور خود نمی دانند
نظرسنجی: حدود 90 در صد مردم ترکیه آمریکا را متحد کشور خود نمی دانند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ترکیه، واردات مواد خام از ایران را متوقف می نماید.

به گزارش اسپوتنیک، روز دوشنبه سفارت ترکیه خبر از توقف واردات نفت ایران داد. در این راستا، شرکت Tüpraş (بزرگترین خریدار و تولید کننده فرآورده های نفتی در ترکیه، دارنده چهار پالایشگاه در ترکیه از میان 5 پالایشگاه)، خرید نفت ایران را در ماه مه را متوقف کرد، اما مشخص نشده است که آیا این امر به دلیل تحریم های ایالات متحده رخ داده است یا نه. 

امتناع ترکیه از خرید نفت ایران برای نخستین بار - اسپوتنیک ایران
امتناع ترکیه از خرید نفت ایران برای نخستین بار

پیش از این، وزیر امور خارجه ترکیه، اشاره کرد که آنکارا با محدودیت های آمریکایی ها موافق نیست. با این حال، در اواخر ماه مه، رویترز گزارش داد که ترکیه به طور کامل از خرید سوخت تهران منع نموده است.

در این راستا، خبرگزاری اسپوتنیک با شرکت Tüpras تماس برقرار نمود تا در خصوص توقف خرید نفت ایران توسط این شرکت مطلع گردد. به نقل از سرویس مطبوعاتی این شرکت، اطلاعات مربوط به توقف واردات نفت از ایران تایید شده است.

در نامه روابط عمومی شرکت تورپاس به اسپوتنیک آمده است: "پس از اینکه وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد ترکیه از تاریخ 2 مه 2019 تحت تاثیر تحریم نفت ایران قرار می گیرد، مطابق با اصول سیاست کنترل تجارت خارجی این شرکت، که بر روی وب سایت منتشر شده است، جهت دسترسی به بازارهای مالی جهانی، این شرکت تصمیم گرفت تا قبل از تصمیم گیری جدید در این خصوص، از خرید نفت ایران جلوگیری بعمل آورد. در طول این دوره، تقاضا برای نفت را باید با منابع جایگزین، تعویض نمود".

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала