رایزنی امیر قطر برای کاهش تنش بین آمریکا و ایران

CC0 / Pixabay / قطر
قطر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا امیر قطر برای میانجی‌گری بین ایران و آمریکا آماده است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه کویتی« القبس»، این سوال مطرح است که آیا تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر آمادگی خود برای میانجی گری میان ایران و آمریکا با هدف کاهش تنش میان دو کشور را به دونالد ترامپ در جریان سفرش به آمریکا اعلام کرده است؟

به نوشته رسانه نامبرده شاید موضوع بحث تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در سفر به آمریکا و دیدارش با دونالد ترامپ، کاهش تنش میان ایران و آمریکا  نیز بوده است و در این خصوص رایزنی انجام شده است.

قطر در جایگاهی است که به آن امکان میانجی گری و انجام این مأموریت را می‌دهد زیرا روابط شاخصی با آمریکا از یکسو و با ایران به حکم موقعیت جغرافیایی از سوی دیگر دارد به ویژه که بحران دوحه با چهار کشور عربی سبب گرایش قطر به تهران برای تأمین مواد غذایی اساسی خود و عبور هواپیماهای قطری از حریم هوایی ایران شد.

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به اقدامات جوابیه  دست زد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала