تکذیب ادعای تلاش قایق های سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس

© Wikipedia / MrInfo2012تکذیب ادعای تلاش قایق های سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس
تکذیب ادعای تلاش قایق های سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران ادعای منابع آمریکایی مبنی بر تلاش شناورهای نیروی دریایی سپاه برای توقیف نفتکش انگلیسی در خلیج فارس را تکذیب کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم ؛ در پی ادعای مطرح شده در برخی رسانه‌های غربی به نقل از منابعی در وزارت دفاع آمریکا مبنی بر تلاش پنج قایق تندرو ایران برای تصرف یک نفتکش بریتانیایی در خلیج‌فارس و عقب نشینی آنها با دخالت ناو انگلیسی "اچ ام اس مونت رز" ، روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در اطلاعیه ای با تکذیب این ادعا اعلام کرد:

گشت های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش های جاری و ماموریت های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی 24 ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

این اطلاعیه تاکید کرده است:
در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

پیشتر یک مسئول پنتاگون مدعی شده بود  که «پنج قایق که احتمالا ایرانی بودند به یک نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز نزدیک شدند».

به گزارش اسپوتنیک به نقل از العالم ، مسئول آمریکایی افزود:«این قایق‌ها از نفتکش خواستند در آبهای ایران متوقف شود اما پس از هشدار کشتی جنگی انگلیس عقب نشینی کردند».

وی در ادامه مدعی شد که قایق‌های مسلح ایرانی روز چهارشنبه تلاش کردند تا یک نفتکش انگیسی را در آبهای خلیج فارس توقیف کنند، ولی یک ناو سلطنتی انگلیس مانع از این کار شد.

سی ان ان به نقل از دو مقام آمریکایی مدعی شد ایرانی‌ها به نفتکش انگلیسی «هریتیج» که در حال گذر به سوی تنگه هرمز بود دستور دادند تا مسیر خود را تغییر دهد و در نزدیکی آب‌های ایران متوقف شود.

بر اساس گزارش، این شبکه یک کشتی آمریکایی از این صحنه فیلم گرفت ولی کشتی اچ ام اس مونتروس که در حال اسکورت کردن نفتکش بود، سلاح های خود را به سوی قایق ها نشانه رفت و به آنها هشدار داد بازگردند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه درباره پیامدهای توقیف یکی از نفتکش های ایران در تنگه جبل الطارق هشدار داده بود.

روحانی در سخنانی در کابینه که در تلویزیون دولتی پخش می شد، گفت:من به انگلیس هشدار می دهم که شما روندی غیر ایمن را آغاز کرده اید و بعدها شاهد پیامدهای این کار خواهید بود.

نفتکش ۳۳۰ متری گریس یک که قادر است دو میلیون بشکه نفت حمل کند روز پنجشنبه توسط پلیس و افسران گمرک جبل الطارق توقیف شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала