ظریف: برگزاری نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی دلیل بر انزوای آمریکا است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: برگزاری نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی دلیل بر انزوای آمریکا است
ظریف: برگزاری نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی دلیل بر انزوای آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آقای ظریف، وزیر خارجه ایران در گفت و گو با شبکه خبری المیادین لبنان گفت: نشست اخیر شورای حکام آژانس انرژی اتمی ثابت کرد که آمریکا در انزوا قرار دارد.

 

به گزارش اسپوتنيک به نقل از ايرنا، شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه (دیروز) در حالی که آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شده و بر خلاف توافق صورت گرفته تحریم‌ها علیه ایران را برگردانده است، به درخواست واشنگتن نشست فوق العاده ای را در برابر اقدام ایران در کاهش برخی تعهدات برجامی خود برگزار کرد.
آمریکا اردیبهشت ماه ۹۷ از توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵ خارج شد؛ اقدامی که با محکومیت دیگر امضا کنندگان این توافق و جامعه جهانی رو به رو شد. این درحالی است که آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون ۱۵ بار تعهد و پایبندی ایران را به برجام تأیید کرده است.
به گزارش المیادین, ظریف در این گفت وگو افزود: انزوای سیاسی آمریکا به زودی به انزوای اقتصادی خواهد رسید. بهترین نشانه برای انزوای سیاسی آمریکا نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی است.
گفتنی است، در طی ماه های اخیر روابط بین تهران و واشنگتن وخیم شده است، در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала