ایجاد تشنج برای تغییر قدرت در ایران

© Sputnik / Valeriy Melnikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا: آمریکا برای تغییر قدرت در ایران به ایجاد تشنج در رابطه با معامله هسته‌ای دست می‌زند.

به گزارش اسپوتنیک، موضع واشنگتن نه تنها از حمایت آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای برخوردار نیست، بلکه مورد انتقاد جدی قرار می‌گیرد. علت اصلی تنش در مورد معامله هسته ای ایران سیاست ایالات متحده با هدف تغییر قدرت در ایران است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص گفت:«بر همگان آشکار است که علت اصلی تنش در مورد معامله هسته ای ایران سیاست ایالات متحده با هدف تغییر قدرت در ایران و فشار حداکثری بر مقامات ایران است. نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در تاریخ 10 ژوئیه به درخواست آمریکا برگزار شد یک تناقض مضحک است. همانا واشنگتن در ماه مه 2018  خروج خود از برجام را اعلام کرد و بطور یکجانبه از تمام تعهدات خود خودداری ورزید. ما هم اکنون می بینیم که چطور آمریکا از ایران می خواهد که تمام شرایط معامله هسته‌ای را بطور اکید رعایت کند، اما آمریکا بیش از یکسال است آن کشور را  تحت فشار قرار داده است و مانع از آن می‌شود که کشورهای دیگر مفاد برجام را اجرایی کنند».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала