خروج نیروهای امارات از یمن

© AFP 2023 / Mohammed Huwais/AFO یمن
 یمن  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امارات متحده عربی قصد دارد در یمن از عملیات نظامی به حل و فصل صلح‌آمیز بحران گذار کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری «فرانس پرس»، امارات متحده عربی با خروج نیروهای خود از یمن،قصد دارد از عملیات نظامی به حل و فصل صلح‌آمیز گذار کند.

به گفته منبعی در ابوظبی، نیروهای امارات متحده عربی، در ترکیب ائتلاف عربی وارد درگیری یمن شدند. ائتلاف از دولت یمن حمایت می‌کند و با شورشیان حوثی، طرفداران جنبش «انصار الله» مقابله می‌کند.

از  ماه اوت سال2014، مقابله و درگیری بین نیروهای دولتی و حوثی ها جریان دارد. فعال ترین فاز این مقابله  با تجاوز نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در ماه مارس سال 2015 مرتبط بود. حوثی‌های یمن در سپتامبر 2014 صنعا را تصرف کرده و تشکیل حکومت وحدت ملی را اعلام کردند. منصور هادی و دولت او در ژانویه سال 2015 استعفای خود را اعلام کردند اما در 21 فوریه منصور هادی استعفای خود را پس گرفت و عدن را به عنوان پایتخت موقت اعلام کرد. در ماه مارس ائتلافی از کشورهای منطقه به رهبری عربستان سعودی حملات هوایی را علیه حوثی‌ها و در حمایت از دولت هادی با نام طوفان قاطعیت آغاز کردند. در دسامبر 2017 علی عبدالله صالح که مواضعش را به سمت عربستان سعودی تغییر داده بود، توسط حوثی‌ها کشته شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала