ترامپ: ایران رفتار غلطی دارد، باید مراقب باشد

© REUTERS / Carlos Barriaترامپ: رهبران ایران خودخواه و احمق اند
ترامپ: رهبران ایران خودخواه و احمق اند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایرانی در عرصه بین المللی، رفتار درستی ندارند؛ باید مراقب باشید.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در جلسه کاخ سفید با امیر قطر شیخ تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی اعلام نمود که ایران رفتار غلطی دارد، باید مراقب باشد. 
ظریف برجام را بهترین توافق نامید - اسپوتنیک ایران
ظریف برجام را بهترین توافق نامید
در این میان، روزنامه نگاران از رئیس جمهور آمریکا خواستند تا در مورد تصمیم تهران برای غنی سازی اورانیوم اظهار نظر نماید. رئیس جمهور آمریكا در پاسخ گفت: "ما خواهیم دید كه برای ایران چه اتفاقی می افتد. ایران در حال انجام بسیاری از اشتباهات است و بهتر است كه بسیار مراقب باشیم."
در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.. تهران اعلام کرد که روند غنی‌سازی اورانیوم را در سطحی بالاتر از 3.67٪ (سطح پیش بینی شده در برجام) آغاز می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала