پاسخ ایران به توقیف نفتکش چگونه خواهد بود؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران
سرلشکر محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
باقری: ایران در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار را خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، رئیس ستادکل نیروهای مسلح ایران اعلام نمود که توقیف نفتکش ایران بدون پاسخ نخواهد ماند و در صورت مقتضی، در زمان و مکانی مناسب، پاسخ این اقدام ذلت‌بار مدنظر قرار خواهد گرفت.

او با اشاره به بدعهدی آمریکا و اروپا در موضوع برجام اظهار داشت:«با وجود خُلف وعده غرب در قبال برجام، نظام جمهوری اسلامی ایران یک سال صبر کرد و اجازه داد که همه مردم و حکومت‌های جهان مطمئن شوند که ما نسبت به تعهدات خود پایبند هستیم.

واکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
واکنش مسکو به توقیف نفتکش ایرانی

ایران اسلامی نشان داد که جنگ‌طلب نیست و قصد بدعهدی و تعرض به دیگران را ندارد و این دشمن است که بدعهدی می‌کند، اما از اردیبهشت امسال و در دوره‌ای تازه، مصمم شد که راهبرد جدیدی با عنوان «مقاومت فعال» را در پیش بگیرد، دوره‌ای که برابر تدابیر عالی رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوره‌ای است که ما نه از جنگ می‌هراسیم و نه از جنگ استقبال می‌کنیم. در این دوره، مذاکره به‌معنای تسلیم است، لذا به آن «نه قاطع» می‌گوییم.

جمهوری اسلامی ایران امروز در حوزه‌های موشکی، دریایی و پدافند هوایی از اقتدار لازم برخوردار است و همین موضوع باعث شده که یکی از نقاط قوت دشمن یعنی توان هوایی و موشکی آن به‌شدت با چالش مواجه شود.

توقیف یک فروند نفتکش حامل نفت ایران از سوی انگلیس به‌اتهامات واهی در آب‌های بین‌المللی را اقدامی تلافی‌جویانه و در پاسخ به اقدام مستقیم، شفاف و شجاعانه نیرو‌های مسلح ایران علیه پهپاد متجاوز دشمن می دانیم. این اقدام بدون پاسخ نخواهد ماند».

در 8 مه حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، اعلام کرد تهران بخشی از وظایف خود تحت برنامه برجام را به حالت تعلیق درآورده است و دو ماه به دیگر اعضای باقی مانده در برجام برای عمل به تعهداتشان ذیل برجام زمان داد. توافق هسته ایران ژوئیه 2015 در وین اتریش بین ایران، اتحادیه اروپا و گروه 5+1 (شامل چین، فرانسه، روسیه، پادشاهی متحد بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و آلمان) منعقد شد. توافق هسته‌ای با تهران با لغو تحریم های سازمان ملل متحد و اقدامات محدود کننده یک طرفه ایالات متحده و اتحادیه اروپا همراه بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала