ایران نگران سن هواپیماها؟

© REUTERS / Regis Duvignau توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران
توقف پروازها به عسلویه از چهار فرودگاه ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ایران حدود 220 فروند هواپیما با متوسط عمر 20 سال در حال عملیات هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایسنا»، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی اعلام کرد توسعه در بخش زیرساخت‌های ترمینالی و فضاهایی که به ارائه سرویس‌های مسافران می‌پردازد و همچنین در بخش مربوط به زیرساخت‌های ارائه خدمات ناوبری و فضاهای پارکینگ و باند فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت:«عمده نیاز فرودگاه‌های کشور در بخش طرح‌ها و پروژه‌های اجرایی و توسعه زیرساخت‌ها در ساختمان‌ها، ترمینال‌ها و حتی عوامل پروازی توسط پیمانکاران داخلی به خوبی انجام می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

ساخت رادار نامرئی برای هواپیما ها در روسیه - اسپوتنیک ایران
ساخت رادار "نامرئی" برای هواپیما ها در روسیه

تجهیزات ترمینالی و بخشی از تجهیزات هوانوردی از منابع تولید کننده داخلی قابل تأمین بوده اما بخشی از تجهیزات هوانوردی که مربوط به ارائه سرویس‌های نظارتی، اداری و سیستم‌های هدایت هواپیما به سمت فرودگاه است باید از کشورهای دیگر وارد شود. به خاطر شرایط تحریمی با مشکلات تهیه تجهیزات مواجه هستیم اما با راه‌هایی که وجود دارد و طی سال‌های گذشته هم از آن مسیرها و راه‌ها استفاده می‌شد سعی شده نیازها تأمین شود و تنها تأمین بخشی از تجهیزات هوانوردی برای ما محدودیت ایجاد کرده است.

در حال حاضر حدود 220 فروند هواپیما در حال عملیات هستند و تقریباً عمر متوسط ناوگان هوایی کشور حدود بین19 تا 20 سال است. هیچ نگرانی بابت سن ناوگان هوایی کشور وجود ندارد و نگهداری آنها با کیفیت بالایی در حال انجام است».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала