ایران تسلیم نمی شود

© AFP 2023 / Atta Kenareایران تسلیم نمی شود
ایران تسلیم نمی شود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راه خروج از بحران، بازگشت مجدد آمریکا به برجام است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  شبکه تلویزیونی «ان تی وی» آلمان، مایکل لودرز، تحلیلگر برجسته آلمانی گفت آمریکا سعی می‌کند ایران را از نظر اقتصادی به زانو درآورد و تا حدی این کشور را تسلیم خواسته‌های خود کند. اما این اتفاق نخواهد افتاد. ایران تسلیم فشارهای اقتصادی آمریکا نخواهد شد راه خروج از این بحران را تنها بازگشت مجدد آمریکا به برجام دانست.

وی در ادامه گفت:«درباره کاهش تعهدات ایران نسبت به برجام باید بگویم مسئله با اتحادیه اروپا این است که کشورهایی مانند انگلیس، فرانسه و یا آلمان تنها به صورت کلامی و زبانی به توافق اتمی پایبند هستند اما عملا از زمان لغو توافق هسته‌ای آمریکا در ماه مه سال گذشته هیچ کاری برای کاهش تاثیرات اقتصادی این اقدام برای ایران انجام نداده‌اند. این به این دلیل است که اروپاییان عمدتا بی میلی بزرگی نسبت به این مسئله دارند که در مسائل سیاسی و اقتصادی با آمریکا اختلاف نظر پیدا کنند.

وزیر خارجه آلمان: دلایل آمریکا برای متهم کردن ایران کافی نیست - اسپوتنیک ایران
وزیر خارجه آلمان: دلایل آمریکا برای متهم کردن ایران کافی نیست

مکانیسم مبادلات مالی اینستکس برای دور زدن تحریم‌های آمریکا هم خیلی دیر در دستور کار قرار گرفت و با توجه به فشارهای آمریکا حالا دیگر تمام مبادلات کالاهای اروپایی از این طریق نمی‌تواند محقق شود بلکه این مکانیسم تنها برای دور زدن تحریم‌های آمریکا درباره کالاهای انسانی مانند دارو و مواد غذایی قابل استفاده است.

در چنین شرایطی تهدید پشت تهدید رخ می‌دهد. بسیاری  از بازیگران منطقه چنین نمایش و رفتاری با ایران را می‌خواهند. این واقعا یک شرایط خطرناک است. اما تنها راه برون رفت از بحران، بازگشت آمریکا به برجام است».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала