دولت ایران برای پیوستن آمریکا به مذاکرات چه شروطی دارد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران
علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی هیئت دولت ایران توضیح داد که چرا ترامپ از تمام شرط و شروط خود عقب کشیده و به دنبال عدم دستیابی ایران به بمب اتمی است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایلنا، علی ربیعی سخنگوی هیات دولت ایران در مراسم روز جهانی تعاون با اشاره به اهمیت تعاون و نقش آن در شرایط فعلی اقتصادی کشور توضیح داد: تعاون دارای ظرفیت‌های بسیاری است و می‌تواند ابزار مقابله‌ای برای تحریم‌ها باشد.

وی افزود: آمریکا به صورت علنی اعلام کرده که هدف تحریم‌ها متلاشی کردن جامعه ایران است. اگر امروز ترامپ از تمام شرط و شروط خود عقب کشیده و می‌گوید فقط به دنبال عدم دستیابی ایران به بمب هسته‌ای هستند به خاطر این است که تهدید گروه « بی» را شکسته خورده می‌بیند.

وزیر سابق تعاون خاطر نشان کرد: ترامپ وقتی دید که جامعه ایران فرو نپاشیده و هنوز به قوت خودش باقی است تصمیم گرفت حتی علاوه بر شروط مذاکره، حمله خود را لغو کند این یک پیام دارد و آن این است که انسجام اجتماعی و همیاری و همدلی و تعاون مردم بیشتر شده است و حتی امروز برای آنها شرط تعیین می‌کنیم که اگر می‌خواهد به مذاکرات ما با کشورهای اروپایی بپیوندند باید تحریم‌ها را لغو کنند.

وی بیان داشت: مردم به ما اعتماد دارند، اگر ما برجام را امضا می‌کنیم یا اینکه تصمیم به غنی‌سازی می‌گیریم می‌دانند به دنبال صلاح و منفعت آنها هستیم. ما یک دولت و رهبری صلح‌طلب داریم و به دنبال صلح جهانی هستیم که در کنار آن مردم کشورمان بیشترین منفعت را ببرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала