ستاره زامبی در اطراف کهکشان سرگردان است

© NASAستاره زامبی در اطراف کهکشان سرگردان است
ستاره زامبی در اطراف کهکشان سرگردان است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک تیم بین المللی از دانشمندان چندین شیء را کشف کرد که مربوط به بقایای انفجار ابرنواختر است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فیزاورگ، یک تیم بین المللی دانشمندان چندین شیء را که متعلق به بقایای انفجار ابرنواختر هستند، کشف کردند، اما آنها ستاره های نوترونی یا سیاهچاله ها نیستند. با گذشت زمان، این ستاره های زامبی به کوتوله های سفید و به منابع غنی از اکسیژن تبدیل می شوند.

سه ستاره به همراه LP 40-365 (یک کوتوله سفید کم حجم) کشف شد که می توانند از دو نوع ابرنواختر باشد: ابرنواختر Iax (انفجار کوتوله سفید به عنوان بخشی از ستاره دوتایی) یا یک ابرنواختر ناشی از جذب الکترون (فروپاشی هسته ای اتمی بتا). انفجارها ضعیف هستند، بنابراین آنها ستاره نوترونی یا یک سیاهچاله نبوده، بلکه تبدیل به یک ستاره با جرم کوچکتر می شوند که به سرعت در حال افزایش شتاب است و ممکن است کهکشان را در آینده ترک کند.

پرجرم‌ترین ستاره‌های عالم، زندگی خود را با انفجاری عظیم به نام ابرنواختر به پایان می‌برند. یک ابرنواختر زمانی رخ می‌دهد که یک ستارهٔ در حال مرگ شروع به خاموش شدن می‌کند. آن گاه به‌طور ناگهانی منفجر شده و مقدار بسیار زیادی نور تولید می‌کند و در پس خود یک هستهٔ کوچک نوترونی به جای می‌گذارد. نوترونسنگین‌ترین ذره در فضا است. مقداری نوترون به اندازهٔ یک سر سوزن می‌تواند هزاران تن جرم داشته باشد. ستاره مادهٔ خود را به سوی فضا پرتاب می‌کند و ممکن استدرخشندگی آن چند روزی از کل یک کهکشان هم بیشتر باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала