طرح ساخت راه آهن از اسرائیل تا خلیج فارس

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است
عادی سازی رابطه ی امارات و اسرائیل صحنه سازی پوچ آمریکا است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه اسرائیل در سفر خود به پایتخت امارات این طرح را ارائه داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت لبنانی النشره، وزارت امور خارجه اسرائیل  طرح خود در زمینه اتصال خط ره آهن خود  به کشورهای جنوب خلیج فارس را ارائه کرده است.

"یسرائیل کاتس" وزیر خارجه اسرائیل در سفر اخیر خود به ابوظبی از این طرح رونمایی کرد. او برای حضور در یک نشست بین المللی به ابوظبی سفر کرده بود.

طبق طرح ارائه شده، کشورهای عربستان سعودی و دیگر کشورهای جنوب خلیج فارس یعنی کویت، قطر، بحرین، عمان و امارات با استفاده از خط آهن به اردن و سپس بندر حیفا اسرائیل ( در ساحل دریای مدیترانه) با راه آهن وصل می شوند. 

 وزارت خارجه اسرائیل اعلام کرد که این طرح براساس مسیرهای تجاری قدیمی طراحی شده است. این مسیر راه آهن نسبت مسیرهای تجاری فعلی، کوتاه تر، ارزان تر و امن تر است و باعث حمایت از اقتصادهای منطقه است. 

وزیر خارجه اسرائیل خاطر نشان کرد: من از اینکه برای نمایندگی منافع اسرائیل با کشورهای جنوب خلیج فارس در ابوظبی هستم بسیار خوشحالم . پیشرفت قابل ملاحظه ای در روابط میان اسرائیل و کشورهای جنوب خلیج فارس وجود دارد.

وی ادامه داد: کار با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای تقویت سیاست همکاری سازنده بر پایه توانمندی های اسرائیل در زمینه های غیرنظامی امنیت و اطلاعاتی ادامه دارد.

پیش از این نیز 6 کشور جنوب خلیج فارس یعنی کویت، عربستان سعودی، بحرین، قطر، امارات و عمان، طرحی را برای ایجاد خط راه آهن مشترک که آنها را به یکدیگر متصل کند اعلام کرده بودند اما تاکنون زمانبندی برای اجرای آن مشخص نشده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала