ایران گام دوم را در مورد برجام اعلام کرد

© AP Photo / VAHID SALEMIایران گام دوم را در مورد برجام اعلام کرد
ایران گام دوم را در مورد برجام اعلام کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی دولت ایران درباره گام دوم کشورش در برجام گفت از امروز از میزان 3.67 غنی‌سازی اورانیوم عبور‌ می کنیم.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سخنگوی دولت ایران درباره گام دوم کشورش در برجام گفت از امروز از میزان 3.67 غنی‌سازی اورانیوم عبور‌ خواهیم کرد و میزان غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود.

همزمان با پایان یافتن مهلت 60 روزه ایران به کشورهای اروپایی، نشست اعلام اقدامات ایران در گام دوم  کاهش تعهدات برجامی دقایقی قبل با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت، عباس عراقچی  معاون سیاسی وزارت خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی آغاز شد.

عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران گفت: ما امروز در موعد 60 روز پایان گام اول تعهدات خود هستیم و از آنجایی که خواسته‌های ما در خصوص برجام، تحقق پیدا نکرده، ما امروز گام دوم را بر می‌داریم. همانطور که در مرحله اول اعلام کردیم که میزان ذخایر پایبند نیستیم، در گام دوم نیز سطح غنی سازی را رعایت نمی‌کنیم، امروز در نامه آقای ظریف به موگرینی این موضوع اعلام می‌شود. روند کاهش تعهدات ایران در برجام روندی است که در راستای حفظ برجام است. ممکن است که این روند به خروج کامل ما از برجام منتهی شود، ولی حرکت ما برای حفظ برای برجام است. آنچه ایران در کاهش تعهدات خود انجام می‌دهد از دید ما نقض برجام نیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала