وعده تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

© Fotolia / Alan Crosthwaite تحریمات جدید آمریکا علیه ایران
تحریمات جدید آمریکا علیه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا، از تحریمات جدید در پاسخ به اقدامات اخیر ایران در توسعه برنامه هسته ای خبر داد.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از، توئيت مایک پمپو، وزیر امور خارجه ایالات متحده، وي وعده تحریم های جدید و انزوای ایران را در واکنش به توسعه برنامه هسته ای داد.

پومپئو در توییتر نوشت: "آخرین گسترش برنامه هسته ای ایران منجر به انزوای بیشتر و تحریم هاي بيشتر (عليه اين کشور) خواهد شد. کشورها باید از عدم کامل غنی سازی برنامه هسته ای ایران براي مدت طولاني، مطمئن شوند".

وزیر امور خارجه آمريکا اضافه کرد: "رژیم ایران اگر با سلاح های هسته ای مسلح شود، خطر بیشتری برای جهان خواهد داشت."

در ماه های اخیر تنش ها میان ایران و آمریکا به طور قابل توجهی افزایش یافته است و مقامات آمریکا علاوه بر تشدید تحریم ها علیه ایران، تحریم های شدیدی را نیز علیه بخش های کلیدی اقتصاد این کشور اعمال کرد. واشنگتن هدف خود از اعمال این تحریم ها را تغییر رفتار جمهوری اسلامی اعلام می کند. آمریکا به وسیله تحریم های ثانویه، خریداران نفت ایران را مجبور به توقف خرید نفت از این کشور کرد. واشنگتن همچنین سپاه پاسداران ایران را در  فهرست سازمان های تروریستی قرار داد و ایران نیز در پاسخ به این اقدام سنتکام را سازمان تروریستی اعلام کرد و دولت آمریکا را دولت حامی تروریست خواند.. تهران اعلام کرد که روند غنی‌سازی اورانیوم را در سطحی بالاتر از 3.67٪ (سطح پیش بینی شده در برجام) آغاز می‌کند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала