اولتیماتوم جدید ایران به اروپا

© REUTERS / Leonhard Foegerاولتیماتوم جدید ایران به اروپا
اولتیماتوم جدید ایران به اروپا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اشپیگل آلمانی در مقاله خود در خصوص افزایش سطح غنی سازی اورانیوم بیش از میزان تعیین خود در برجام نوشت و از اولتیماتوم ۶۰ روزه ایران به اروپا اطلاع داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مهر، هفته نامه اشپیگل در خصوص اقدام دوم برجامی ایران در مقاله ای شرح داد: غنی سازی اورانیوم از سوی ایران از روز یکشنبه آغاز می شود واین کشور به این شکل می خواهد بیش از همه به اتحادیه اروپا برای انجام خواسته های خود فشار بیاورد.
«بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران این خبر را در یک کنفرانس خبری در تهران اطلاع داده و بیان داشت که کشور تا هر سطحی که مورد نیازش باشد به غنی سازی اورانیوم خواهد پرداخت.
در مقاله اشپیگل اقدام روز یکشنبه ایران با مفاد توافق که این کشور در سال ۲۰۱۵ به همراه روسیه، چین و سه کشور اروپایی امضا کرده است ، مغایرت دارد. ایران در این توافق تعهد کرده است که میزان و سطح اورانیوم غنی شده خود را در سطح محدود حفظ کند.
این در حالی است که طبق توافق طرف اروپایی نیز متعهد شده است که با اقدامات متناسب، زمینه گشایش اقتصادی و کاهش آثار تحریم های اقتصادی بر ایران را فراهم نماید و این امر با وجود وعده های بسیار، تا کنون عملی نشده است.
این در حالی است که با وجود اجرای تعهدات از سوی ایران از سال ۲۰۱۶، آمریکا با خروج از برجام در ماه می ۲۰۱۸ و اعمال تحریم های جدید علیه بخش های بانکداری، نفت و اقتصاد این کشور شرایط را برای پایبندی به برجام سخت تر کرده است.
اشپیگل در این مقاله خود با اشاره به سخنان «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه در مورد گام بعدی ایران نوشت: این مقام ایرانی با امیدواری به پیدا شدن یک راه حل برای مقابله با تحریم های آمریکا، از اولتیماتوم جدید ایران برای ۶۰ روز آینده به اتحادیه اروپا اطلاع داد اما بیان نکرد اقدام بعدی تهران پس از این مدت چیست.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала