تمامی گام‌های برجامی ایران در صورت پایبندی اروپا به تعهداتش قابل بازگشت است

© AP Photo / Petr David Josekتمامی گام‌های برجامی ایران در صورت پایبندی اروپا به تعهداتش قابل بازگشت است
تمامی گام‌های برجامی ایران در صورت پایبندی اروپا به تعهداتش قابل بازگشت است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه ایران گام‌های برجامی ایران را در راستای حق قانونی کشورش برای مواجه با تروریسم اقتصادی آمریکا دانست.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران با اشاره به کاهش تعهدات برجامی ایران تحت ماده ۳۶ این توافقنامه، گام‌های ایران را به شرط پایبندی گروه E3 قابل بازگشت دانست.

ظریف در توئیتی نوشت: امروز ایران دومین گام خود را تحت ماده ۳۶ برجام برداشت. ما حق قانونی خود برای دفاع از منافعمان در مواجهه با تروریسم اقتصادی آمریکا محفوظ می دانیم.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه افزود: تمامی این گام‌ها تنها در صورت پایبندی گروه E3 (انگلیس، فرانسه، آلمان) به تعهداتش قابل بازگشت خواهد بود.سه کشور اروپایی بهانه‌ای برای عدم اتخاذ موضع سیاسی منصفانه برای حفظ برجام و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا ندارد.

این مقام عالیرتبه دستگاه دیپلماسی ایران در ادامه تاکید کرد: اتحادیه اروپا و E3 پس از قصور در اجرای تعهداتشان ذیل برجام، ازجمله پس از خروج آمریکا از توافق دست کم باید به لحاظ سیاسی از اقدامات ایران طبق پاراگراف ۳۶ (در برجام) حمایت کند. E3 هیچ بهانه‌ای برای پرهیز از اتخاذ یک موضع سیاسی محکم برای حفظ برجام و مقابله با یک جانبه گرایی آمریکا ندارد.

​لازم به ذکر است که مقامات ایران صبح امروز در یک نشست خبری اعلام کردند که این کشور در گام دوم خود برای کاهش اجرای تعهداتش ذیل برجام تا ساعات آینده غنی‌سازی خود را از حد تعیین شده در این توافق بالاتر خواهد برد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала