نگرانی کشورهای اروپایی از گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر نگرانی کشورهای اروپایی از گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران
نگرانی کشورهای اروپایی از گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات رسمی برخی کشورهای اروپایی، از افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم ابراز نگرانی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، مقام‌های رسمی کشورهای انگلیس، آلمان و فرانسه در واکنش‌های مختلف نسبت به تصمیمات جدید ایران درباره کاهش تعهدات برجامی ابراز نگرانی کردند و از ایران درخواست کردند که هرچه سریعتر تمام فعالیت‌های خود را متوقف کند و به حالت قبل باز گرداند. 

روسیه: تنها آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد - اسپوتنیک ایران
روسیه: تنها آمریکا می‌تواند برجام را نجات دهد

مقام‌های دولت ایران یکشنبه اعلام کردند تهران سطح غنی‌سازی خود را از 3.67 درصد به 5 درصد افزایش خواهد داد. «عباس عراقچی»، معاون وزیر امور خارجه ایران گفت: «در گام دوم نسبت به تعهد خود در میزان درصد و غلظت غنی‌سازی اعلام عدم پایبندی می‌کنیم».

ساعاتی پس از این نشست وزارت امور خارجه انگلیس اعلام کرد که «کاملا به توافق هسته‌ای ایران متعهد بوده» و از ایران خواست که فورا تمامی فعالیت‌های مغایر با تعهدات خود را متوقف کند و به وضعیت پس از برجام باز‌‌‌‌گرداند.

آلمان، با انتشار بیانیه‌ای به شدت از این اقدام ایران ابراز نگرانی کرد.

ایران پیش از این اعلام نمود که مرحله دوم کاهش تعهدات مربوط به توافق هسته‌ای را به دلیل اینکه کشورهای عضو برجام نتوانستند طی 60 روز نیازهای تهران از جهت اقتصادی را برآورده کنند، اغاز می نماید. تهران اعلام کرد که روند غنی‌سازی اورانیوم را در سطحی بالاتر از 3.67٪ (سطح پیش بینی شده در برجام) آغاز می‌کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала