هند به تعهدات خود در بندر چابهار عمل می‌کند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / هند به تعهدات خود در بندر چابهار عمل می‌کند
هند به تعهدات خود در بندر چابهار عمل می‌کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر هند در تهران از تمایل دولت و بخش خصوصی کشورش برای حضور و سرمایه گذاری در چابهار خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، گدام دارمندرا، سفیر دهلی نو در تهران راجع به تعهدات کشورش در رابطه با چابهار اظهار داشت: چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و متصل به آبهای اقیانوس هند اهمیت زیادی برای ما دارد و دولت و بخش خصوصی هند تمایل به حضور و سرمایه گذاری در این منطقه را دارند.

وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک ایران
منطقه چابهار از اولویت های وزارت خارجه ایران

دارمندرا در ادامه افزود: با توجه به رشدی که در تجارت دو کشور ایران و هندوستان  وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده‌ایم حتماً انجام می‌دهیم. باید به صورت شفاف راجع به تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود. ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم.

سفیر دهلی نو در تهران در خصوص جایگاه سایر کشورها در چابهار گفت: تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشورهای حوزه CIS می‌توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالاهای مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل و نقل کنند.

وی همچنین با اشاره به رشد 30 درصدی تجارت ایران و هند در یک سال گذشته افزود: یک کانال بانکی مختص در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала