ارائه "نظریه مقابله با تأثیر گذاری مخرب کرملین" از سوی آمریکا

© Sputnik / Michael Klimentyevارائه "نظریه مقابله با تأثیر گذاری مخرب کرملین" از سوی آمریکا
ارائه نظریه مقابله با تأثیر گذاری مخرب کرملین از سوی آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مارک گرین، رئیس آژانس توسعه بین المللی آمریکا (USAID) روزهای 4 و 5 ژوئیه سندی تحت عنوان"نظریه مقابله با تأثیر گذاری مخرب کرملین" (CMKI) را با مقامات گروه هفت در پاریس مورد بحث قرار داد.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب در سایت USAID اعلام شده است.
در این سند به تاریخ 27 ژوئن گفته می شود سند ارائه شده به منزله ادامه روند شکل گیری پاسخ به تاثیر گذاری مخرب کرملین است. پیشنهاد می شود از طریق ایجاد شرایط برای ثبات اقتصادی و دموکراتیک کشورهای تحت تاثیر مسکو و از طریق کار علیه تلاش های کرملین برای مختل کردن کار تعدادی از نهاد ها به این هدف رسیده شود.
در سند عرصه های مورد توجه این پیشنهاد، نهادهای دموکراتیک و قانونگذاری، رسانه های مستقل، استقلال انرژتیک و استقلال اقتصادی ذکر می شود.به عنوان نمونه چند بار از مولداوی و اوکراین نام برده می شود.
گرین در ماه مارس اعلام کرد آمریکا مکانیزم مقابله با تاثیرگذاری روسیه در اروپا، اوراسیا و آسیای مرکزی را عرضه خواهد نمود. همچنین وی کشورهای شریک را به اندیشیدن در اینباره فرا خواند که آیا می ارزد کمک روسیه و چین را بپذیرند و گفت این کشورها تلاش می کنند به اطمینان به دموکراسی و اقتصاد بازار آزاد لطمه وارد سازند. اندکی قبل از آن وزارت خارجه امریکا اطلاع داده بود در لایحه بودجه سال 2020 ایالات متحده مبلغ 661 میلیون دلار برای مقابله با روسیه تخصیص داده شده است.
مقامات روسیه بارها اتهامات وارده درباره تلاش برای تاثیر گذاری بر روند های دموکراتیک در کشورهای گوناگون را رد کرده اند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала