قدرتمندترین سلاح ایران برای ضربه زدن به آمریکا

© AP Photo / Ebrahim Norooziقدرتمندترین سلاح ایران برای ضربه زدن به آمریکا
قدرتمندترین سلاح ایران برای ضربه زدن به آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از نظر نشنال اینترست، آنچه تهدید اصلی برای آمریکا است، نیروی سپاه پاسداران و تواناییش در جنگهای نامتقارن در کشورهای خاورمیانه است. کشورهایی که آمریکا در آنها منافع بسیاری دارد.


فرمانده هوافضای سپاه: آمریکا و هیچ کشور دیگری جسارت تجاوز به ایران را ندارد
 - اسپوتنیک ایران
فرمانده هوافضای سپاه: آمریکا جسارت تجاوز به ایران را ندارد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه نیوز،نشنال اینترست می نویسد: در شرایطی که کمی از نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع جنگ میان ایران و آمریکا کاسته شده، بحث‌ها پیرامون آن متوقف نشده است. هنوز "جنگ" یک گزینه است. در روز‌های اخیر جدالی لفظی میان مقامات سیاسی و نظامی ایران با رییس جمهور آمریکا درباره دامنه جنگ احتمالی رخ داد.
بعد از سقوط پهباد جاسوسی ایالات متحده آمریکا توسط نیروهای سپاه پاسداران، بسیاری از رسانه‌های خارجی به تحلیل ابعاد مختلف این حادثه پرداختند. نشنال اینترست، به عنوان یکی از مهم‌ترین وبگاه‌های تحلیل نظامی غرب تاکنون بارها با نگارش مقالات و گزارشهای مختلفی به این موضوع پرداخته است.
این وبگاه آمریکایی، در یکی از آخرین گزارشهای خود با این عنوان که " قدرتمندترین سلاح ایران در مقابله با آمریکا چیست؟" به نقش سپاه پاسداران و به خصوص سپاه قدس در درگیری احتمالی ایران و ایالات متحده می‌پردازد.
بر اساس گزارش نشنال اینترست، سپاه در طول این سالها به شدت بر قدرتش افزوده است و شاید مهم ترین نشانه این قدرت گیری این باشد که هرچند آمریکا امسال نیروی سپاه پاسداران را در بین گروههای تروریستی قرار داد اما دقیقا از بعد آن در چند جناح از نیروهای سپاه ضربه دید.
از نظر نویسنده گزارش، قدرت سپاه بر خلاف نیروهای نظامی منطقه ای تتها متکی به سلاح‌های مجهز نیست، بلکه سپاه پاسداران به غیر از ایران در سایر کشورهای منطقه که آمریکا در آنها منافعی دارد نفوذ نموده است.
نشنال اینترست تاکید دارد که که برای فهم توان واقعی سپاه، باید به ابتدای شکل‌گیری‌اش باز گردیم. سپاه در ابتدا یک نیروی نوپا و تازه کار بود. اما با آغاز جنگ‌تحمیلی از تجربه کافی بهره گرفت و توانست نفوذ و قدرتش را بیشتر و بیشتر کند.
نویسنده در ادامه بر این نکته تاکید می‌ورزد که اکنون توان تسلیحاتی سپاه پاسداران به شدت بالا رفته است و این می‌تواند به ضرر آمریکا شود. مهم‌ترین نکته ای که نشنال اینترست بر آن تاکید دارد قدرت نیروی قدس سپاه پاسداران است. از نظر این رسانه آمریکایی آنچه می‌تواند برای آمریکا بیش از پیش خطرناک باشد، توان نیروی قدس سپاه پاسداران است چرا که این نیرو، قدرت موشکی و اطلاعاتی ایران را در کل خاورمیانه پخش کرده و منافع آمریکا را به شدت به خطر انداخته است. از نظر نویسنده گزارش، هم اکنون بزرگترین دشمنان نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و سوریه به نوعی به سپاه قدس مرتبطند.
نشنال اینترست در انتهای تحلیل خود تاکید دارد که اگرچه ایران جزء ۲۰ کشور جهان با قدرتمندترین نیروهای مسلح است اما نباید فراموش کرد که تنها سلاح‌ها و توان نظامی صرف ایران برای آمریکا و متحدانش خطرناک نیست بلکه آنچه تهدید اصلی برای آمریکا است، نیروی سپاه پاسداران و تواناییش در جنگهای نامتقارن در کشورهای خاورمیانه است. کشورهایی که آمریکا در آنها منافع بسیاری دارد.
اخیراً روابط آمریکا و ایران بسیار متشنج تر شده است. مقامات آمریکا تحریم های شدید را علیه بخش های کلیدی اقتصاد ایران اعمال کرده و فشار تحریمی علیه ایران رو به افزایش است. ایالات متحده هدف خود را تغییر رفتار ایران اعلام کرده است. واشنگتن از طریق تحریم های ثانویه همه خریداران نفت ایران را به قطع خرید نفت از جمهوری اسلامی وادار می کند تا صادرات نفت از ایران به صفر برسد. آمریکا همچنین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را گروه تروریستی اعلام کرده است. ایران در پاسخ فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) را تروریستی و خود آمریکا را حامی تروریسم شناخته است.



 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала