چگونه می توان از یک فاجعه بزرگ جهانی جلوگیری کرد؟

© Sputnik / Evgeniy Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر چگونه می توان از یک فاجعه بزرگ جهانی جلوگیری کرد؟
چگونه می توان از یک فاجعه بزرگ جهانی جلوگیری کرد؟  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گروهی از دانشمندان سوئیسی در پی تحقیقات گسترده، روش جلوگیری ازوقوع فاجعه بزرگ اقلیمی را پیشنهاد نموده اند.
Хвоя и шишки сибирского кедра - اسپوتنیک ایران
دانشمندان روس آثار گرمایش جهانی را در درختان سدر در تبت کشف کردند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مجله Science Alert ، دانشمندان مدرسه عالی فنی سوئیس در زوریخ به این نتیجه رسیدند که درختکاری در مساحت در مجموع 4.4 میلیارد هکتار می تواند برای چندین دهه روند گرمایش جهانی را متوقف نماید.

دانشمندان می گویند، این درختان برای رشد خود مقداری زیادی کربن را از جو زمین حذف می کنند.

دانشمندان معلوم نمودند که حدود یک میلیارد هکتار زمین  کشت نشده موجود است که خارج از شهر ها، مناطق کشاورزی و جنگل ها قرار دارند و علاوه بر این، از  1.7 ـ 1.8 میلیارد هکتار زمین که پوشش گیاهی کمتر دارند می توان برای کاشت درختان استفاده کرد.

با این حال، تغییرات آب و هوا در آینده ممکن است باعث حاصل‌خیز نشدن  این مناطق شود. تا سال 2050، حدود 223 میلیون هکتار زمین (به ویژه در مناطق استوایی) دیگر برای کاشت جنگل مناسب نخواهد بود.

برخی از کشورهای اروپایی به کشورهای در حال توسعه ای که برنامه جنگل زدایی را کاهش دهند، غرامت پرداخت می کنند. دراین رابطه، نروژ وعده داده در صورت  کاهش ابعاد برنامه جنگل زدایی در اندونزی ، یک میلیارد دلار به این کشور غرامت پرداخت نماید و به این خاطر  در سال 2017، جنگل زدایی در اندونزی متوقف گردید.

در ژوئن 2018 متخصصان گروه بین دولتی مطالعه تغییرات آب و هوایی به این نتیجه رسیدند که افزایش دمای جهانی حتی به میزان 1.5 درجه سانتیگراد منجر به تغییر جدی آب وهوا، ناپدید شدن اکوسیستم های طبیعی و انقراض بسیاری از گونه ها خواهد شد.

در عین حال، سناریوی انتشار بیش از حد دی اکسید کربن در حال اجرا است و بحران آب و هوا حتی با کاهش شدید انتشار گازهای گلخانه ای اجتناب ناپذیر است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала