واکنش کواکبیان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / واکنش کواکبیان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران
واکنش کواکبیان به توقیف نفتکش حامل نفت ایران  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، مصطفی کواکبیان، رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس و نماینده مردم تهران در مجلس ایران توقیف نفتکش حامل نفت ایران در جبل‌الطارق توسط تفنگداران دریایی بریتانیا را نوعی راهزنی دریایی نامید.

دبیرکل حزب مردم سالاری در حساب توئیتری خود نوشت: به عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران‌ و انگلیس میگویم؛ اقدام انگلستان در توقف نفتکش ایرانی در جبل الطارق اولا؛نوعی راهزنی دریایی ثانیا؛ خصومت غیر قانونی باایران ثالثا؛بی حیثیتی مجدد انگلیس در فرمانبری از آمریکا و رابعا؛پوچی ادعای اروپایی هابرای تداوم برجام را به اثبات رساند.

​لازم به ذکر است که صبح دیروز ۲ میلیون بشکه نفت ایران در منطقه جبل الطارق توسط بریتانیا توقیف شد. فابیان پیکاردو، وزیر اعظم جبل الطارق  به دنبال توقیف نفتکش گفت این عملیات مشترک نهاد های انتظامی محلی و تفنگداران دریایی بریتانیا بود که به دنبال دریافت اطلاعات مدلل از سوی دولت جبل الطارق در اینباره صورت گرفت که نفتکش Grace 1 تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه را نقض کرده است. بر اساس این اطلاعات نفتکش Grace 1 حامل نفت خام برای پالایشگاه بانیاس در سوریه بوده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала