سخنان پوتین درباره تفاوت کلیدی روسیه با آمریکا

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر سخنان پوتین درباره تفاوت کلیدی روسیه با آمریکا
سخنان پوتین درباره تفاوت کلیدی روسیه با آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با روزنامه کوریرا دلاسرا اعلام کرد مسکو بر خلاف واشنگتن و متحدانش هیچگاه در امور داخلی دیگر کشورها دخالت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، پوتین گفت:" ما نه در امور داخلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا و نه در امور داخلی دیگر کشورهای جهان دخالت نکرده ایم و قصد این کار را نداریم. تفاوت کلیدی ما با آمریکا و تعدادی از متحدانش این است که مثلاً در فوریه سال 2014 از کودتا در اوکراین حمایت کردند".

پوتین بی معنا بودن و بی سند بودن اتهامات آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه درباره "دخالت" در انتخابات ریاست جمهوری امریکا و رای گیری در پارلمان اروپا را خاطرنشان کرد.

رئیس جمهور روسیه ضمن تفسیر گزارش رابرت مولر، دادستان ویژه آمریکا تاکید کرد چنین فاکت ها اسنادی وجود ندارند اما تحریم های اعمال  شده به خاطر چنین اتهاماتی اعتبار خود را حفظ کرده اند.

پوتین گفت:" به نظر می رسد تلاش شده پیشاپیش به اروپاییان گفته شود دلیل نتایج پایین برخی از نیروهای سیاسی "دخالت شرورانه روس ها" است".

به گفته رئیس جمهور روسیه هدف این اتهامات ادامه روند "اهریمنانه" جلوه دادن سیمای روسیه در برابر اروپاییان بوده است.

پیشتر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در دیدار با پوتین در حاشیه اجلاس گروه 20 در اوزاکا به شوخی از وی خواهش کرد در انتخابات دخالت نکند.

روز 18 آوریل گزارش مولر درباره "دخالت روسیه" در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 امریکا منتشر شد اما وزارت خارجه روسیه اعلام کرد حتی یک مدرک درباره "دخالت" مسکو در آن وجود ندارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала