تعیین جا در ترکیه برای اس-400

© Photo / Owegoo.comشهر آنکارا
شهر آنکارا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در ترکیه در حال تعیین جا برای استقرار اس-400 هستند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آژانس خبری «آنادولو»،وزیر دفاع و فرماندهی نظامی ترکیه در حال بررسی گزینه های استقرار سامانه موشکی «اس-400» روسی هستند.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در این خصوص گفت:«سامانه موشکی که به ترکیه تحویل داده می شود مورد استفاده قرار خواهد گرفت».

اسماعیل دمیر ریاست دفتر صنعت دفاعی ترکیه روز 4 ژوئیه اعلام کرد که «اس-400»  هفته آینده به ترکیه تحویل داده خواهد شد.  مطابق با اخبار یکسری از رسانه های ترکیه، آنکارا گویا برای اجتناب از تشنج در روابط  با آمریکا،شاید سامانه موشکی «اس-400» را در قطر و یا جمهوری آذربایجان مستقر کند. روابط آنکارا با واشنگتن در ماه‌های گذشته بر سر تصمیم ترکیه برای خرید اس —400 روسیه بار دیگر رو به تیرگی گذاشته بود.

آمریکا مدعی است که چنین اقدامی با ساختار دفاعی غرب همخوانی ندارد و تهدیدی برای جنگنده‌های اف 35 خواهد بود. در این رابطه لایحه بودجه دفاعی سال 2020 آمریکا حاوی ممنوعیت تحویل هواپیما های جنگنده نسل پنجم اف 35 و فناوری های مربوطه به ترکیه است.

ممنوعیت تحویل جنگنده های اف 35 در رابطه با تصمیم آنکارا برای خرید سامانه های موشکی اس 400 از روسیه است.پیشتر اعلام شده بود واشنگتن به ترکیه تا 31 ژوئیه به ترکیه مهلت می‌دهد که از خرید سامانه دفاعی اس 400 روسیه صرف نظر کند.

وزارت دفاع آمریکا در روز 11 ماه ژوئن توقف آموزش پرواز با جنگنده های اف 35 به خلبانان ترکیه در پایگاه هوایی ایالت آریزونا را اعلام کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала