اعلام شرط مذاکره بین ایران و آمریکا

© Fotolia / Curioso Photographyپرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات
پرداخت تسهیلات کرونایی به کارگاه های آسیب دیده در ایران + جزئیات  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر اطلاعات ایران اعلام کرد اگر ترامپ تحریم ها علیه ایران را بردارد، امکان مذاکره بین جمهوری اسلامی و ایران به وجود خواهد آمد.

به گزارش اسپوتنیک، سید محمود علوی وزیر اطلاعات ایران با بیان اینکه رییس جمهوری آمریکا فکر می کرد تحریم ها ایران را به زانو در می آورد ، گفت : جمهوری اسلامی ایران زیر فشار تحریم های استکبار جهانی تن به مذاکره نمی دهد.

چهارشنبه شب  افزود: رئیس جمهوری آمریکا اکنون فهمیده است که تحریم‌ها بر خلاف تصورش هیچ فایده‌ای برای آن کشور ندارد و مردم ما با هم متحدتر شده‌اند.

وی با اظهار اینکه اگر رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تحریم را از ایران اسلامی بردارد، ما آن را بررسی می‌کنیم، اظهار داشت: اگر مقام معظم رهبری این اجازه را صادر کند مذاکره میان ایران و آمریکا انجام خواهد شد.

علوی به تجاوز پهپاد آمریکایی به خاک ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: پهپاد جاسوسی سریعاً در کشور ایران اسلامی سرنگون شد و استکباری که بنا بود تا سه نقطه از ایران اسلامی را نشانه گذاری کند، به دلیل ترس از جمهوری اسلامی از این عمل منصرف شده است.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: استکبار جهانی باید بداند که مرجع ملت ایران مقام معظم رهبری است و اگر کوچک‌ترین تعرضی به کشور ایران اسلامی داشته باشد باید بداند که ملت ایران سکوت نخواهد کرد و با رهبری مقام معظم رهبری از این کشور در برابر دشمن دفاع خواهند کرد.

وی به مذاکرات برخی از مقامات اطلاعاتی کشورهای اروپایی با جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در آن مذاکره به آنان اعلام شد که اگر استکبار جهانی دست به حرکتی بزند، ساکت نخواهیم نشست چرا که کشور ایران اسلامی یک جبهه پرمقاومت تحت رهبری مقام معظم رهبری دارد که شجاع و نترس است و امروز ایران اسلامی بر اوج اقتدار ایستاده که آن هم نتیجه خون شهداست.

روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала