واکنش اسپانیا به توقیف نفتکش ایرانی از سوی انگلیس

© Flickr / ell brown پرچم اسپانیا
پرچم اسپانیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
توقیف نفتکش ایرانی در جبل‌الطارق به درخواست آمریکا صورت گرفته است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»،  وزیر امور خارجه اسپانیا اعلام نمود که توقیف صبح امروز یک ابرنفتکش ایرانی در منطقه جبل الطارق توسط نیروهای انگلیس و به درخواست آمریکا صورت گرفته است.

جوزپ بورل وزیر امور خارجه اسپانیا تاکید کرد که کشورش در حال بررسی محل دقیق این توقیف است تا معلوم شود آیا این اتفاق در آب‌های سرزمینی اسپانیا رخ داده یا آن طور که مقامات جبل الطارق ادعا دارند در آب‌های متعلق به خود جبل الطارق صورت گرفته است. «ما در حال بررسی چگونگی تاثیر این رخداد بر حاکمیت و تمامیت ارضی اسپانیا هستیم چرا که بر اساس اطلاعات دریافتی، توقیف نفتکش در منطقه آبی صورت گرفته که اسپانیا حاکمیتش را از آن خود می داند».

درپی توقیف غیر قانونی نفتکش حامل محموله نفت خام ایران توسط نیروی دریایی انگلیس در منطقه جبل الطارق، سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه احضار شد و مراتب اعتراض شدید ایران به این اقدام مخرب دولت انگلیس و نیروی دریایی این کشور به وی ابلاغ شد.

وزارت امور خارجه اسپانیا هم اعلام کرده که این اقدام به درخواست دولت آمریکا صورت گرفت و اعمال نوعی تحریم فراسرزمینی است و همیشه اتحادیه اروپا با چنین تحریم هایی مخالف بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در عین حال خاطر نشان کرد:«این اقدام عجیب و مخرب است و جمهوری اسلامی ایران این را نمی پذیرد و آن را موجب افزایش تنش در منطقه می داند و این اقدام را رد می کند».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала