روحانی: از 7 جولای به بعد، رآکتور اراک را به حالت اولیه خود بازمی گردانیم

© AP Photo / Presidency Officeروحانی: از 7 جولای به بعد، تولید پلوتونیوم در اراک را باز می گرداند
روحانی: از 7 جولای به بعد، تولید پلوتونیوم در اراک را باز می گرداند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
از 7 ژوئیه، ایران قصد دارد غنی سازی اورانیوم را در سطح بالاتر از 3.67٪ برساند، اگر طرفهای برجام تعهدات خود را برآورده نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، روز چهارشنبه در کانال تلویزیون دولتی ایران گفت که اگر امضا کنندگان توافق هسته ای ایران تعهدات خود را برآورده نکنند، ایران از روز 7 ژوئیه، نیروگاه خود در اراک را مجهز به تولید پلوتونیوم می نماید. 

راکتور آب سنگین اراک در ایران - اسپوتنیک ایران
پایبندی پکن به تعهدات خود در قبال راکتور اراک

روحانی گفت: "در مورد رآکتور اراک، از 7 ژوئیه، ما راکتور را به حالت قبلی خود باز می گردانیم، به حالت ای که شما [دولت های خارجی] خطرناک می دانید و تحت آن تولید پلوتونیوم امکان پذیر خواهد بود.".

رییس جمهور ایران تاکید کرد که ایران این گام را به انجام خواهد رساند، اگر امضاء کنندگان توافق هسته ای تعهدات خود را برآورده نکنند.

شایان ذکر است که در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. در طی سال گذشته، آمریکا تلاش کرد تا خرید نفت ایران را به صفر برساند. در سالگرد خروج امریکا از برجام، ایران اعلام نمود که اکنون حق خود می داند به برخی از تعهدات خود در قالب برجام عمل ننماید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала