تاجر روس: برای آزادی کارمند سابق اف بی آی در ایران، 20 میلیون دلار هزینه کرده ام

© Sputnik / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر بیزینسمن روسیه: برای آزادی کارمند سابق اف بی آی در ایران، 20 میلیون دلار هزینه کرده ام
بیزینسمن روسیه: برای آزادی کارمند سابق اف بی آی در ایران، 20 میلیون دلار هزینه کرده ام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دریپاسکا برای آزادی رابرت لوینسون در طی سالهای 2009 تا 2011 بیش از 20 میلیون دلار هزینه نموده است.

 

به گزارش اسپوتنک، الگ دریپاسکا در مصاحبه با کانال تلوزیونی HillTV اعلام نمود که بیش از 20 میلیون دلار برای نجات نماینده سابق FBI در ایران صرف کرده است. 
فعالان آمریکایی بعد از بازدید از ایران، تحت نظر اف بی آی قرار گرفتند - اسپوتنیک ایران
فعالان آمریکایی بعد از بازدید از ایران، تحت نظر اف بی آی قرار گرفتند
الگ دریپاسکا، تاجر معروف روسی گفت که بیش از 20 میلیون دلار در سالهای 2009 تا 2011 در یک عملیات خصوصی برای آزاد کردن عامل پیشین اف بی آی، رابرت لوینسون از ایران که طی یک مأموریت سیا در سال 2007 به سر می برد، هزینه کرده است. 
بر طبق گفته های دریپاسکا، او برای عملیات آزادسازی لوینسون به درخواست FBI، که در آن زمان توسط رابرت مولر رهبری می شد، و پس از درخواست معاون سابق اف بی آی، اندرو مک کیب، این هزینه را پرداخت نمود. 
وی گفت: "کسی که خود اکنون تحت نظارت است در آن زمان نزدیک من شد،… مک کیب. او گفت که این موضوع برای همه آنها اهمیت دارد (کارکنان اف بی آی) و تا حدی من آنها را باور کردم". 
او خاطرنشان کرد که تیم او تقریبا برای آزادی لوینسون توافق کرده بود تا او را آزاد کند، اما زمانی که گفته شد که در وزارت امور خارجه، به ریاست هیلاری کلینتون به این موضوع مشکوک شده اند، از پذیرش این کار امتناع ورزیدند". 
در عین حال، وی گفت که او شنیده است که یک کارشناس وزارت امور خارجه در رابطه با روسیه گفت که آنها نمی خواهند این مرد (دریپاسکا) بدهکار باشد.
رابرت لوینسون در سال 1385 در سفر به ایران برای انجام ماموریت خود ناپدیدی شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала