خارج کردن دویست جسد از یک گور دسته‌جمعی در سوریه

© AFP 2023 / Raqa Media Center/STRخارج کردن دویست جسد از یک گور دسته‌جمعی در سوریه
خارج کردن دویست جسد از یک گور دسته‌جمعی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای دموکراتیک سوریه از یک گور دسته جمعی در نزدیکی شهر رقه دویست جسد خارج نمودند.

به گزارش اسپوتنیک، زاهد حاجی، رئیس پزشکی قانونی سوریه اظهار داشت که نزدیک به 200 جسد روز چهارشنبه از یک گور دسته جمعی در نزدیکی شهر رقه خارج شدند. به گفته منابع در این محل نزدیک به سه هزار نفر دفن شده‌اند اما به خاطر اینکه این منطقه تحت کنترل نیروهای عرب-کرد "نیروهای دموکراتیک سوریه" که تحت حمایت آمریکا هستند قرار دارد دولت سوریه تعداد دقیق افراد دفن شده در این محل را نمی‌تواند مشخص کند.

جمال العیسی، مدیر بخش سلامت شهر رقه پیشتر گفته بود که یک گور دسته جمعی از ده‌ها تن از جمله افرادی که توسط تروریست‌های داعش (گروه ممنوعه در فدراسیون روسیه) اعدام شده‌اند، در شهر رقه کشف شده است.

شهر رقه - اسپوتنیک ایران
کشف بزرگترین گور دسته جمعی قربانیان داعش

حاجی گفت: منابع محلی به ما گفتند که امروز نیروهای دموکراتیک سوریه  200 جسد را خارج کردند. این گور در قلمروی است که توسط دولت سوریه کنترل نمی‌شود. این گور دسته جمعی بزرگ است، با توجه به منابع محلی، بیش از سه هزار جسد در آن وجود دارد. به گفته وی، گور دسته جمعی در جنوب رقه و در نزدیکی پایگاه نظامی تلیای واقع شده است.

وی افزود: "صدها قربانی هنوز هم زیر خرابه‌های خانه‌های ویران شده در اثر حملات هوایی آمریکا قرار دارند." وی خاطرنشان کرد که مقامات سوریه اطلاعات دقیقی در مورد تعداد قربانیان در گورهای دسته جمعی ندارند، زیرا نیروهای دموکراتیک سوریه  حاضر به همکاری در این زمینه نیستند.

اکتبر سال 2018  گزارشی در خصوص کشف گور دسته جمعی در شهر رقه دریافت شد که 1400 جسد در آنجا دفن شده بود. در ماه فوریه رسانه‌ها از کشف یک گور دسته جمعی دیگر که در آن حدود سه هزار نفر دفن شده‌اند خبر دادند.

عملیات آزادسازی شهر رقه از دست داعش توسط گروه های «نیروی دمکراتیک سوریه» تحت حمایت نیروی هوایی ائتلاف بین المللی به ریاست آمریکا انجام می شد. در نتیجه بمباران های گسترده و عملیات تشکیلات کردها طرفدار آمریکا، شهر بطور کامل ویران شده و تا کنون برای زندگی افراد غیر نظامی بازسازی نشده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала