سوریه: شلیک موشک های اسرائیل را دو برابر جبران می کنیم

© AFP 2023 / Jack Guesسوریه: شلیک موشک های اسرائیل را دو برابر جبران می کنیم
سوریه: شلیک موشک های اسرائیل را دو برابر جبران می کنیم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سوریه آماده است پاسخ دو برابر به حملات موشکی اسرائیل بدهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از بیانیه منتشر شده توسط وزیر امور خارجه سوریه در فیسبوک، فیصل المقداد پس از دیدار با علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر خارجه در امور ویژه سیاسی ایران اعلام نمود که، سوریه آماده است پاسخ دو برابر به حملات موشکی اسرائیل بدهد. 

قصد لبنان برای دفاع از اراضی خود هنگام تعیین مرز با اسرائیل - اسپوتنیک ایران
قصد لبنان برای دفاع از اراضی خود هنگام تعیین مرز با اسرائیل

وی افزود: "سوریه همیشه آماده، پاسخ دو برابر به انها (اسرائیل) است".

المقداد خاطر نشان كرد كه سوریه "در همه جا با اسرائیل جنگ می كند" و با گروه های تروریستی (ابزار اسرائیل) مبارزه می كند. این دیپلمات در ادامه افزود که هدف از حمله اسرائیل این است که از ابزارهای خود (گروه های تروریستی) محافظت کند، به ویژه در پی پیروزی بر ارتش سوریه و متحدان آن است.

او تاکید کرد که در حال حاضر منطقه نیازمند تشدید بحران نیست، بلکه نیازمند یک محیط آرام است. وی گفت: "جهان، شورای امنیت سازمان ملل متحد و سازمان ملل متحد باید از خطر چنین توسعه حوادث آگاه باشند، چرا که سوریه بر حق خود تاکید دارد".

یک منبع نظامی سوریه پیش از این اعلام نموده بود که نیروی هوایی اسرائیل دوشنبه شب حمله موشکی به دمشق و حمص را از فضای هوایی لبنان انجام داده است. بر اساس گزارش تلویزیون، در نتیجه این حمله، چهار غیرنظامی کشته شدند، 21 نفر زخمی شدند.

گفتنی است، درگیری مسلحانه در کشور سوریه از ماه مارس 2011 تا به حال ادامه دارد. طبق آمار سازمان ملل طی این مدت صدها هزار نفر کشته شده اند. دولت سوریه به رهبری بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در حال نبرد با گروه های مسلح گوناگونی است که بزرگترین انها داعش و جبهه النصره هستند. اخیراً نیروهای دولتی سوریه به موفقیت های زیادی در مبارزه با نیروهای مخالف دست یافته اند و تنها شهر ادلب در دست مخالفان است. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала