هشدار ایران در رابطه با جنگ با ایران

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI جنگ با ایران
جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا آمریکا از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته است؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «تسنیم»، سرلشکر غلامعلی رشید گفت آیا آمریکا از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته است؟

وی در ادامه افزود:«آمریکا باید در محاسبات خود برای تصمیم گیری دچار اشتباه بدون بازگشت نشود.

به همان اندازه که  از وقوع جنگ با اشراف اطلاعاتی، حکمت و دور اندیشی و با قدرت مراقبت خواهیم کرد، برای تحمیل هزینه‌های سنگین به متجاوز بسیار بیشتر از گذشته آماده و چابک است و به سرعت تصمیم گیری خواهیم کرد.

پیشنهاد کنگره آمریکا برای ممنوعیت ترامپ در جنگ با ایران - اسپوتنیک ایران
پیشنهاد کنگره آمریکا در خصوص ممنوعیت ترامپ برای جنگ با ایران

ما هشدار می‌دهیم که زمان و دامنه جنگ در کنترل هیچ‌کس نخواهد بود. آمریکا باید از اشتباه تجاوز به عراق و افغانستان درس گرفته باشد که موجب تحمیل 7 هزار میلیار دلار و 70 هزار کشته و مجروح به این کشورها شد و در محاسبات خود برای تصمیم گیری دچار اشتباه بدون بازگشت نشود.نیروهای مسلح جهوری اسلامی بدون هیچگونه تردید در برابر هر گونه اقدام تجاوز کارانه دشمن به جزایر و مرزهای دریایی، زمینی و هوایی ایران اسلامی پاسخ قوی و پشیمان کننده خواهد داد».

فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بارها تهدید کرده اند که می توانند در شرایطی تنگه هرمز را مسدود کنند.

روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش در اقدامی مغایر قوانین بین‌المللی با انتشار بیانیه‌ای، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را که بخشی از نیروهای رسمی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران است، در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار داد. نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات طرح اقدام متقابل در برابر اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان سازمان تروریستی توسط ایالات متحده آمریکا را تصویب کردند.

پنجم ماه مه جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده در این خصوص گفت که واشنگتن به منظور مقابله با سیاست های ایران، بمب افکن هایی را در خاورمیانه مستقر خواهد کرد و یک گروه تجهیزات نظامی به رهبری ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن به این منطقه ارسال می کند. این ناو آمریکایی هم اکنون در دریای مدیترانه قرار دارد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала