گزارش متناقض درباره بازداشت شهروندان ترکیه توسط ارتش خلیفه حفتر

© REUTERS / Hani Amaraگزارش متناقض درباره بازداشت شهروندان ترکیه توسط ارتش خلیفه حفتر
گزارش متناقض درباره بازداشت شهروندان ترکیه توسط ارتش خلیفه حفتر - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزراشات بحث برانگیز در مورد بازداشت شهروندان ترکیه توسط ارتش حفتر ایجاد شده است.

به گزارش اسپوتنيک به نقل از بيانيه وزارت امور خارجه ترکيه، ارتش ملی لیبی، شش شهروند ترکیه را بازداشت کرده است. 

امارات - اسپوتنیک ایران
زدوبند ژنرال حفتر و امارات؟

در اين بيانيه آمده است: "شش شهروند ترکيه، توسط واحدهای غیر قانونی ارتش حفتر نگهداری می شوند. این اقدامات به عنوان یک گروگانگيري محسوب می شود. ترکیه خواستار آزادي سریع شهروندان خود است، در غیر این صورت نیروهای حفتر به یک هدف مشروع برای ترکیه تبدیل خواهند شد."

سپس، ارتش ملی لیبی، به فرماندهی مارشال خلیفه حفتر، بيانيه رو یکشنبه از سوی وزارت خارجه ترکیه در خصوص بازداشت شهروندان ترکيه را رد نمود.

سخنگوي ارتش ملي ليبي در اين خصوص گفت: "حتي یک شهروند ترکیه نيز بازداشت نشده است".

المسماری همچنین تاکید کرد که " ترکیه که اطلاعاتی در مورد دستگیری چندین تن از شهروندان ترکیه را منتشر مي کند، در حاليکه خود در امور داخلی کشورهای منطقه دخالت می کند و خود تهدیدی برای امنیت منطقه است". 

گفتنی است، ژنرال حفتر در تاریخ چهارم آوریل به ارتش ملی لیبی دستور داد که به پایتخت این کشور حمله کنند. وی این اقدام را عملیات آزادی طرابلس نامید.

شایان ذکر است که پس از سرنگونی محمد قذافی در سال 2011 بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. هم اکنون دو قدرت بر کشور حکومت می کنند. در شرق لیبی، پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و در غرب در پایتخت طرابلس دولت توافق ملی به ریاست فائض سراج حکومت می کند که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала